Hej
Jag har en fin buske som står i bra solskugga.
Innan jag flyttade hit hade ingen bott i huset (läs brytt sig om växterna) på låååååång tid.
Jag pysslade om min rododendron, gav den gödsel enligt alla konstens regler, täckte rötterna på vintern, vattnar mycket etc etc.
Efter första årets ompyssling växte den med 50 cm runt om, var JÄTTEfin och blommade som bara den. Men de senaste två åren ser den bara ynkligare o ynkligare ut. Nu är massor med blad bruna och fläckiga, busken har blivit alldeles gles och det blir knappt några knoppar. De knoppar som blev förra året blommade aldrig.
Vad har hänt?
Vad kan jag göra?
Ska jag klippa bort det som ser brunt ut? (Fast då blir det ju väldigt lite kvar...)
Tacksam för alla råd o tips.
/Tjipp