2 418 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Rödblommande "vinbär"
Hej! Jag håller på att arbeta om min trädgård på landet och försöker hitta intressanta och vackra buskar. Fotograferade en härligt rödblommande buske med blad som vinbär, blommorna satt i klasar som vinbär också. Vet inte vad den heter eller om den är bra i övrigt. Någon som har en idé? 
Skulle gissa på Rosenrips. Jättetrevlig buske tycker jag. Köpte en stor sådan av en platskola som lade ner. Den dog, men i mitten stod en hägg som nu är fin istället. Ibland blir det inte som man tänkt, men bra ändå 
Toppen, tack! Har en en tomt på landet i Sörmland där garageplanen är skild från resten av en vall. Vallen är byggd av jordmassor från när jag anlade garageplan och uppfart. Den är ganska lång, kanske 15 meter och en meter hög. Jag har tänkt att den ska täckas med buskar med olika blomningstider och bra årstidsskiftningar, och under buskarna vårblommande lökar etc. På norra siden av vallen skuggtåliga växter och sedan några björkar som skuggar garageplanen. Så det kommer att finnas plats för en hel del buskar. Rosenripsen verkar bli stor och ska kanske stå som solitär. Får kolla med Zeta vad de anser om den.
Klicka här för att svara