Efter stambyte har jag "moderna" avlopp i badrum och kök i form av platsrör med skruvbara ringar på utsidan samt packningar i form av relativt hård plast(?)ringar. Helt värdelöst! Stöter man till dem börjar de läcka och att försöka få ihop dem efter att ha rensat avloppet är en övning i självbehärskning.
Tyvärr, efter en snabbtitt på byggvaruhus etc verkar det numera vara detta som erbjuds. Var hittar jag en robustare lösning? Jag tycker det borde gå att få tag på något i rostfritt som tål en och annan stöt och där det blir tätt om man skruvar åt det ordentligt, punkt slut.