Hej!

Jag har en kinesmaskin som jag funderar på att byta ut mot en ny bättre maskin,min tomt är ca 600 kvm gräs som ska klippas. Har haft ganska mycket bekymmer med den och har tröttnat på att hålla på att passa denna hela tiden när den ska göra sitt jobb. Kommer nog när den blir funktionell förflyttas till sommarstugan eller säljas. På framsidan så har jag en slänt som lutar ca 20 grader och är som minst/smalast ca 3 m djup en begränsningskabel ligger längst ner. Det kan vara lite problematiskt där för den klipparen jag har idag. Den stannar vid kabeln men slirar när den backar upp. Det är viktigt att den nya klarar detta bra! Har även ett smalt parti runt friggeboden på ca 1 meter brett kan den fixa detta så ytterligare ett plus. Jag har funderat på dessa.

Robomow RS306 för ca 11000:- Kantklippningen gillar jag starkt och att den har en app till android så man kan fjärrstyra den.
Robomow RS612 för ca 14400:- Onödigt stor för vår tomt. vad som skiljer denna och rs 306 vet jag inte mer än att denna har dubbla knivar och klipper bredare,
Worx L 2.0 för 6400:- hos Clas Ohlson jag har i sommarhäfte man kan köpa i Karlstad vilket ger 20% rabatt. Detta verkar vara en bra klippare många som är nöjda. Men jag har haft en lågpris klippare (man får vad man betalar för)?

Tar tacksamt emot råd och åsikter.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.