351 632 läst ·
652 svar
352k läst
652 svar
Robomow RS 630
Snacka med Komplett, Komplett är ju ett norskt företag och köper kanske genom norsk distributör. Det är ju orimligt att man som kund ska behöva hålla koll på om maskinen är gråimporterad eller inte.
Detta är ju en grej mellan åf och distributör. Ha inte Robomow någon världsomfattande garanti?
Jag vet sedan tidigare att Netonnet gjorde upp egna serviceavtal med tex Assist för att de svenska distributörerna inte ville garantireparera apparater som de tog in från Tyskland och England, vilket iof är förståeligt.
Jag skulle nog köpt klipparen av en åf som köper sina maskiner från Tidab, de är ruskigt bra och tillmötesgående.
Detta är ju en grej mellan åf och distributör. Ha inte Robomow någon världsomfattande garanti?
Jag vet sedan tidigare att Netonnet gjorde upp egna serviceavtal med tex Assist för att de svenska distributörerna inte ville garantireparera apparater som de tog in från Tyskland och England, vilket iof är förståeligt.
Jag skulle nog köpt klipparen av en åf som köper sina maskiner från Tidab, de är ruskigt bra och tillmötesgående.
Medlem
· Västra Götaland
· 659 inlägg
Vad är minsta bredd på en passage? Jag kommer ha en 5m smal passage med gräs på 70-80 cm. Kommer det att lira?
Har samma problem men låg temp - tänkte se vad som skulle hända ikväll innan regnet kom.Turbo123 skrev:Har haft min RS622 ett par veckor nu och den funkar fint.
Dock har jag två småsaker jag undrar:
1. Låg temp
Varje natt det varit under 0 grader slutar den helt korrekt att ladda och ger status "Låg temp" i displayen, men statusen återställer inte sig själv, utan det måste man göra själv genom att trycka OK. Det gör i praktiken att den nu på våren inte klipper som den ska om man inte varje morgon som den ska klippa och det varit kallt, trycker OK på den.
Någon som vet hur detta fixas
Maskinen stor snällt kvar i sitt garage - har förut tryckt ok - kanske skulle ringa supporten?
Har du fått något svar? - på en utrikisk forumsida hittade jag en kille i Holland men samma
problem som vi - om jag förstod det hela så var orsaken en av klippmotorerna.
Frågan är hur det kunde påverka klipparen?
Lösningen är att ni bygger varmgarage till pärlorna! ;-)
Medlem
· Västra Götaland
· 231 inlägg
Som tidigare beskrivits så kan man göra en smal passage med en speciell mall. Hur smal den kan vara vet jag ej. Kolla med Tidab som är Robomows representant i Sverige. Fast 3,5 m2 gräs går ju snabbt att avverka med handjagare då och då...
Medlem
· Västra Götaland
· 231 inlägg
Som tidigare beskrivits så kan man göra en smal passage med en speciell mall. Hur smal den kan vara vet jag ej. Kolla med Tidab som är Robomows representant i Sverige. Fast 3,5 m2 gräs går ju snabbt att avverka med handjagare då och då...
Medlem
· Västra Götaland
· 659 inlägg
Ok, kollar med Tidab.
Någon som gjort en passage enligt wellpappmallen? Undrar lite hur klipparen beter sig i passagen. Antar att den klipper? Går den alltid centrerat i passagen över de två trådarna som ska ligga 14 cm isär. Eller går den sidoförskjuten om den är på väg hem för att undvika spårbildning om man har den inställningen aktiverad?
Jag har flera sådana passager. Åt ena hållet följer den ena kabeln centrerat under sig och åt andra hållet andra kabeln. Och ja, den klipper när den följer kantkabeln genom passagen.jilldris skrev:Någon som gjort en passage enligt wellpappmallen? Undrar lite hur klipparen beter sig i passagen. Antar att den klipper? Går den alltid centrerat i passagen över de två trådarna som ska ligga 14 cm isär. Eller går den sidoförskjuten om den är på väg hem för att undvika spårbildning om man har den inställningen aktiverad?
Jag har dessutom gjort en specialare på ett ställe så att kanalen på 14cm långsamt kröker sig. Inget som den officielt ska stödja, men det funkar
Redigerat:
Har en passage på ung 4m med ung 14cm mellan trådarna - efter lite pyssel funkar det perfekt