Byggahus.se
Jag funderar på att köpa en Robomow eftersom min "lantliga" tomt är inringad av diverse träd. Jag tänker att solida knivar håller bättre mot eventuella kottar och kvistar.

Valet står mellan RS 625, 630 eller kanske 635 (men helst inte pga priset).

Enda skillnaden mellan 625 och 635 verkar vara batteriet 4,5Ah mot 6Ah.

Men vad skiljer sig mellan 625 och 630?

Vad har Robomow RS för nackdelar och brister?
Borde jag välja en Husqvarna istället tycker ni?

Köpte en Cub Cadet 3000 som är en Robomow 630 i gul förpackning men årsmodell 2013/2014. Jag bor på landet med mycket pinnar o annat från träd. Har bara kört några dagar ännu men mycket nöjd hittills. Priset är ju riktigt bra:) Min pappa har en Husqvarna sen många år och han är nöjd med den. Man måste nog bestämma om man vill ha rakblad eller riktiga knivar. Jag tror bara att det är storleken på yta den täcker som är skillnaden på 625/630, (läs batteri). Hur står tomt har du?

• Gilla
Davil
  • Laddar…
Hej och tack för ditt svar!

Jag har ca 2300m2 som skall klippas. Inte speciellt komplicerad men gränsar till massa träd.

Cub cadet verkar ju intressant! Har aldrig hört talas om det märket innan 🙂. Är den identisk samma som rs 630 alltså? Kan den styras via mobilen? Ingår "fjärrkontroll" så man kan köra den manuellt?

Mvh.David

Hej, det är samma manual som till Robomow 630. Den kan inte styras med mobil, fjärrkontroll ingår inte och det verkar som man inte kan uppdatera programvaran med smartmow om man kollar Robomow sida för uppdateringar. Hitills är jag mycket nöjd men mitt köp av en gul Robomov:)

• Gilla
Davil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.