Ingen behöver ju få veta det.Hemmakatten skrev:
Enda anledningen till att gå denna komplicerade omväg kan vara om man har ändrat detaljplanen så att liknande hus inte längre får byggas. Tex sänkt maxima nockhöjd, taklutning etc.
Man spar in ett bygglov men får betala 8000:- per år i 15 år om man taxeras över... ja vad är det nu. 2milj?
vcx
Byggnovis
· Göteborg och Bohus län
· 347 inlägg
vcx
Byggnovis
- Göteborg och Bohus län
- 347 inlägg
Om man renoverar genom att bygga helt nytt så borde även det räknas som nybygge rent skattetekniskt. Sen ska man ju inte säga samma sak till kommunen om dom nu skulle fråga...Huddingebo skrev:
Klicka här för att svara