Byggahus.se
Hej!

Har en bastu som tar 12-14 pers som jag tänkte göra om till stor garderob. Plockar ned en del av en vägg till sovrummet så blir det ’en-suit’.

Men vad finns i väggen som är mellan Bastu-Sovrum?

…och…

eftersom bastun ska bli garderob, vad är bästa lösningen för övriga väggar? Riva ut ’allt’ i väggarna och börja om eller behålla allt som sitter och lägga på gips? Något annat?

Huset och bastun byggdes 2001.

Tack på förhand 🙏
 
För en garderob kan du absolut gipsa direkt på bastupanelen. Det blir bra att skruva upp hyllor i.
 
  • Gilla
Gullkragen
  • Laddar…
Gullkragen Gullkragen skrev:
Men vad finns i väggen som är mellan Bastu-Sovrum?
Omöjligt att veta. Är det en bärande vägg ska den ju avväxlas på korrekt sätt om du vill öppna upp den. Kanske räcker det att öppna för pardörrar, ca 2 meter och sätta två rejäla stolpar och en balk över öppningen.

Se även upp för el och rör i väggen.
 
  • Gilla
Gullkragen och 1 till
  • Laddar…
S Småbrukaren skrev:
För en garderob kan du absolut gipsa direkt på bastupanelen. Det blir bra att skruva upp hyllor i.
Tack! Kanske detta blir bästa lösningen helt enkelt.
 
S Småbrukaren skrev:
Omöjligt att veta. Är det en bärande vägg ska den ju avväxlas på korrekt sätt om du vill öppna upp den. Kanske räcker det att öppna för pardörrar, ca 2 meter och sätta två rejäla stolpar och en balk över öppningen.

Se även upp för el och rör i väggen.
Tack! Kanske jag helt enkelt låter allt sitta kvar och bara sätter en skiva gips över.
 
Du lär väl ha en ritning av huset tänker jag med tanke på att det är så pass nytt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.