4 884 läst ·
16 svar
5k läst
16 svar
Ritningar
Sida 1 av 2
Gör ett tillägg eftersom jag är sambo med trådskaparen ;D
Någon som vill dela med sej av sina ritningar på ett hus med ca 100kvm boa?
Om inte annat iallafall lägga upp planlösningsskissen, och ifall det kan vara något för oss kanske vi kunde få köpa ritningarna, eller kopior på dem?
Alla här verkar vara så j*kla hemlighetsfulla så jag misstänker att svaren på min fråga kommer lysa med sin frånvaro, men jag måste ju fråga!
Någon som vill dela med sej av sina ritningar på ett hus med ca 100kvm boa?
Om inte annat iallafall lägga upp planlösningsskissen, och ifall det kan vara något för oss kanske vi kunde få köpa ritningarna, eller kopior på dem?
Alla här verkar vara så j*kla hemlighetsfulla så jag misstänker att svaren på min fråga kommer lysa med sin frånvaro, men jag måste ju fråga!
Jessica har varit snäll och visat sitt hus här...
Så vissa delar iaf med sig
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb...rkare;action=display;num=1097386197;start=1#1
lyfter denna tråd, men det är väl lönlöst.
Nu har byggkreditivet blivit godkänt, och ett steg närmre har tagits...
Nu är det alltså ännu mer intressant att kanske få ta del av andras ritningar eftersom det inte finns någon som vill rita upp efter mina önskemål för vettiga penningar...
Så ni med 100kvm 1planshus, visa era ritningar
Nu har byggkreditivet blivit godkänt, och ett steg närmre har tagits...
Nu är det alltså ännu mer intressant att kanske få ta del av andras ritningar eftersom det inte finns någon som vill rita upp efter mina önskemål för vettiga penningar...
Så ni med 100kvm 1planshus, visa era ritningar
Tja, utgår ifrån att ni vet vad ni vill ha 
Dator utgår jag att ni också har tillgång till...
Varför inte hämta lite info om husritning på närmaste bibliotek. Surfa runt och kolla hos hustillverkare efter ideer och rita själva.... Om ni bygger själva så ska ni i vart fall skaffa en kvalitetsansvarig, och ställ krav på att den personen ska kolla era ritningar och lösningar.
Rita själv är ju halva nöjet ;D
Dator utgår jag att ni också har tillgång till...
Varför inte hämta lite info om husritning på närmaste bibliotek. Surfa runt och kolla hos hustillverkare efter ideer och rita själva.... Om ni bygger själva så ska ni i vart fall skaffa en kvalitetsansvarig, och ställ krav på att den personen ska kolla era ritningar och lösningar.
Rita själv är ju halva nöjet ;D
vi har ritningar i pdf-format på vår web. Både sektion, planlösning och fasadritning.... fast det är en tvåplanskåk.
Jag kom på en sak till: Åk runt och kolla in hus. De ni gillar skriver ni upp adressen på. Sen åker ni in till kommunens stadsbyggnadskontor. Där får man ut ritningar för nån krona per papperskopia. Det är offentliga handlingar.
Jag kom på en sak till: Åk runt och kolla in hus. De ni gillar skriver ni upp adressen på. Sen åker ni in till kommunens stadsbyggnadskontor. Där får man ut ritningar för nån krona per papperskopia. Det är offentliga handlingar.
Det är ju rätt kul att rita själv och det har vi ju gjort.ett antal olika planlösningar ,men vi måste ju hitta nån vettig/billig att lämna in till så de kan fixa till det .Nu har vi ju fått lånet beviljat och allt så nu får man köpa tomten först och främst och sen söka bygglov och bestämma sig för ett hur huset skall se ut vilket inte är det lättaste.Men det är ju ett angenämt problem..