Undrar om det är någon på forumet som byggt el vet någon som byggt fiskarhedens spoven, gärna modellen med nockhög hall.
Skulle vilja få tag på husritningarna till denna, då vi ska bygga ett snarlika i lösvirke.
Som sagt , om någon har ritningar man kan få köpa el kopiera el nåt, vore vi väldigt tacksamma.
///Niklas
Skulle vilja få tag på husritningarna till denna, då vi ska bygga ett snarlika i lösvirke.
Som sagt , om någon har ritningar man kan få köpa el kopiera el nåt, vore vi väldigt tacksamma.
///Niklas
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vassego 
http://www.fiskarhedenvillan.se/vara_hus/1-34-plan/Spoven/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
http://www.fiskarhedenvillan.se/vara_hus/1-34-plan/Spoven/
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Och du gör helt rätt!
"Låna" huvudtankarna i ett hus du gillar, och ändra i detaljerna så att det blir perfekt.
Jag har själv gjort så, men med ett annat hus.
Och vad jag förstår är det helt ok att göra så.
(Du kunde ju också be dem skicka dig en katalog förstås
)
"Låna" huvudtankarna i ett hus du gillar, och ändra i detaljerna så att det blir perfekt.
Jag har själv gjort så, men med ett annat hus.
Och vad jag förstår är det helt ok att göra så.
(Du kunde ju också be dem skicka dig en katalog förstås
Medlem
· blekingelän
· 212 inlägg
Lintho skrev:
Hejsan!
Hur gick det för er med ritningarna? finns det någon snäll själ som kan skicka ritningarna
till mig också eftersom vi vill bygga spoven i lösvirke!
Ha det fint =)
Ett litet tips för Er som kikar på fiskarhedenvillan och vill ändra i saker..
När du klickar dig in på valt hus finns en liten vidarelänk till ett program som heter Roomsketcher.
Då får ni in exakta ritningar och kan enkelt flytta väggar, sätta in inredning och grejor. Detaljerna är också skalenliga och går att anpassa storleken på.. Typ dubbelsäng: 180 cm.. Men man kan då öka bredden till 210 om man nu vill det.
Jag jobbade mycket i roomsketcher när jag ritade vår planlösning och det är ett riktigt roligt program när man börjar vänja sig med de olika funktionerna.
Givetvis går det även att få ut alla nödvändiga mått på ritningarna.
När du klickar dig in på valt hus finns en liten vidarelänk till ett program som heter Roomsketcher.
Då får ni in exakta ritningar och kan enkelt flytta väggar, sätta in inredning och grejor. Detaljerna är också skalenliga och går att anpassa storleken på.. Typ dubbelsäng: 180 cm.. Men man kan då öka bredden till 210 om man nu vill det.
Jag jobbade mycket i roomsketcher när jag ritade vår planlösning och det är ett riktigt roligt program när man börjar vänja sig med de olika funktionerna.
Givetvis går det även att få ut alla nödvändiga mått på ritningarna.
Klicka här för att svara
