Som en glad amatörsnickare skulle jag gärna vilja ha tag på en ritning/arbetsbeskrivning på en enkel vedbod. Har hittat cykelförrådet på www.byggbeskrivningar.se men jag tänkte mer en "riktig" vedbov, likt En nybyggd enkel vedbod av trä med öppen front full med vedklabbar och stängd sidodörr. fast större, ca 15m2. Någon som kan tipsa om någon bok eller annat litteratur som gör det lättare att bygga än på "fri hand"

S
P parola skrev:
Som en glad amatörsnickare skulle jag gärna vilja ha tag på en ritning/arbetsbeskrivning på en enkel vedbod. Har hittat cykelförrådet på www.byggbeskrivningar.se men jag tänkte mer en "riktig" vedbov, likt [bild] fast större, ca 15m2. Någon som kan tipsa om någon bok eller annat litteratur som gör det lättare att bygga än på "fri hand"
Kyss Karlsson i Anderssons vedbod. Snygg.

• Gilla
wille_ds
  • Laddar…
Gör taket avtagbart/öppningsbart om du klyver veden med vedmaskin eller kan tänkas göra det i framtiden. Avtagbart tak är också bra om du köper ved i säck så dimenionera så att x antal 2 m^3 säckar går in och ställ skjulet så att lastbilen eller traktorn kommer fram. Alla kör inte med säckar som öppnas i botten så då kan de ställa in hela säcken.

• Gilla
martinsnygg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.