Hej, Är det någon som sitter inne med en ritning eller liknande till en sån här trädgårdsmöbel.
Jag vet inte ens vad den kallas för så jag kan inte googla den.
Så om nån har en eller något annat tips så tar jag tacksamt emot det.
Jag vet inte ens vad den kallas för så jag kan inte googla den.
Så om nån har en eller något annat tips så tar jag tacksamt emot det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Prova att söka på Companion seat …
Eller prova den här länken:
http://myoutdoorplans.com/furniture/double-chair-bench-with-table-plans/
Eller prova den här länken:
http://myoutdoorplans.com/furniture/double-chair-bench-with-table-plans/
Redigerat:
Jodå den är hittad och jag lade upp en bild också, vänta en stund så skickar en bild till.
Hej!
Tack för ritningen!
22x95 noterat som dimensioner.
Jag har aldrig byggt något. Har ingen erfarenhet av trä eller träbearbetning. Hoppas det är ok att ställa nybörjarfrågor?
(Om inte, låt mig veta)
Vid inköp av virke. Vad kollar jag då efter? Någon speciell typ?
Tack för ritningen!
22x95 noterat som dimensioner.
Jag har aldrig byggt något. Har ingen erfarenhet av trä eller träbearbetning. Hoppas det är ok att ställa nybörjarfrågor?
(Om inte, låt mig veta)
Vid inköp av virke. Vad kollar jag då efter? Någon speciell typ?
Klart det är OK att ställa nybörjarfrågor, vi har alla varit nybörjare någon gång.M MagnusVBK skrev:
Det ser ut som om soffan på första bilden i tråden är av tryckimpregnerat virke men det går att göra av "vanligt" virke med om du hittar liknande dimensioner och hyvlat. Dock behöver du då måla eller olja om det ska klara några år ute.
Titta efter trallvirke som inte har någon del av centrum på stocken kvar. Finns det så brukar det spricka där. Sen så lite/små kvistar som möjligt - brukar vara rätt OK med lite kvist och finns det stora kvistar, särskilt på kanterna, så kan du såga runt det.
Du ska ju ha en del korta bitar och räkna med lite spill.
Tryckimpregnerat virke är ofta rätt blött när man köper det så det kan vara värt att hitta så raka brädor som möjligt och sen låta det ligga luftigt med strö mellan ett tag för att det ska torka lite innan du bygger något av det. Lägg det ute under tak så det inte torkar för fort och spricker av det - en carport eller liknande är bra ställe.
Sen får man sortera bort lite som vridit sig och ta de rakaste brädorna till de långa bitarna. Det går ju också att bygga klart fort och hoppas att skruvarna räcker för att hålla det rakt när det torkar.
Tack för svar!!! Uppskattas mycket!!!T Testarn skrev:Klart det är OK att ställa nybörjarfrågor, vi har alla varit nybörjare någon gång.
Det ser ut som om soffan på första bilden i tråden är av tryckimpregnerat virke men det går att göra av "vanligt" virke med om du hittar liknande dimensioner och hyvlat. Dock behöver du då måla eller olja om det ska klara några år ute.
Titta efter trallvirke som inte har någon del av centrum på stocken kvar. Finns det så brukar det spricka där. Sen så lite/små kvistar som möjligt - brukar vara rätt OK med lite kvist och finns det stora kvistar, särskilt på kanterna, så kan du såga runt det.
Du ska ju ha en del korta bitar och räkna med lite spill.
Tryckimpregnerat virke är ofta rätt blött när man köper det så det kan vara värt att hitta så raka brädor som möjligt och sen låta det ligga luftigt med strö mellan ett tag för att det ska torka lite innan du bygger något av det. Lägg det ute under tak så det inte torkar för fort och spricker av det - en carport eller liknande är bra ställe.
Sen får man sortera bort lite som vridit sig och ta de rakaste brädorna till de långa bitarna. Det går ju också att bygga klart fort och hoppas att skruvarna räcker för att hålla det rakt när det torkar.
Intressant. Tror min sambo köpt en del tryckimpregnerat för några år sedan som inte blev av, som jag lagrat i garaget sedan dess.
Klicka här för att svara