3 924 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Risk för kondens i golvet???
Jag har precis fräst ner pex-rör ( 15mm ) i golvet i mitt nyinköpta torp, jämnat ut golvet med spånskivor och efter det lagt på klickgolv. När jag idag berättade det för min jobbarkompis så frågade han om hur det skulle gå med kondensen som ju blir runt ett kallvattenrör?? Jag stod som en fågelholk eftersom jag INTE haft en tanke på detta. Nu till min fråga: Blir det över huvudtaget kondens runt ett pex-rör? Jag har alltså inte Rör-i-rör grejen utan endast det "inre" röret och detta endast pg a att jag ville fräsa så lite som möjligt i golvet. Till saken hör att jag berättade mina planer för rörfirman där jag köpte det, och dom tyckte det var en bra idé. Man tycker ju att OM det funnits risk för kondens så borde de ju ha påtalat detta, eller?? Vad säger ni??
Tack på förhand för ev. svar.
//Roddjer
Tack på förhand för ev. svar.
//Roddjer
Hej och tack för alla svar. Jag låter nog röret ligga. Jag har ju monterat all köksinredning också... Mycket jobb i så fall. Pratade med en rörkrökare och han sa att officiellt så rekommenderar dom aldrig att göra så pg a att dem inte kan garantera att det INTE blir kondens. När vattnet blir inkopplat och används så lär jag väl märka om det blir kondens på de rörstumpar som kommer upp från golvet, och blir det det så lär jag väl ta en svettig helg och åtgärda problemet...
Klicka här för att svara