1 148 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Rimligt pris betong emd pumpbil Göteborg 2025?
Har fått pris på 2600m3 exkl moms, plus 8500 för pump, exkl moms. Känns i överkant. Pumplängd minde än 20m, så minsta möjliga pump vad jag förstått.J jonaserik skrev:
Betongpriset lite högt tycker jag, men en pump till det priset är vettigt. Vanlig betong ca 1500 kr m3 med sloda är ett riktmärke, klart det finns olika nivåer hoss en del. Men ca 6 m3 är nästan en full bil.
Ring flera, även mindre företag som gjuter plattor, en del av dom har häftig rabatt på betong.
Sen i slutändan av det med gjutning. och då behövs det kanske vara flera som rakar ut och jämnar till. Du klarar det kanske inte ensam.
Ring flera, även mindre företag som gjuter plattor, en del av dom har häftig rabatt på betong.
Sen i slutändan av det med gjutning. och då behövs det kanske vara flera som rakar ut och jämnar till. Du klarar det kanske inte ensam.
Får göra det.J jonaserik skrev:
Tror inte detta var någon specialcemant. Dom sa att jag skulle säga till om det fanns risk för vägsalt etc, för då behövdes det bättre. Denna har de offererat:
C30/37 16 S4 Vct 0,50 Min Lufth 4,5% Std. Cem
Sorten kan jag inte säga något om, bara sagt vad jag behöver betongen till. Finns andra som kan kvalitet för betong på BH mycket bättre än för mig att gissa.M mojjen skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Byta betongpannor ca 140 m2 rimligt pris Skåne
Tak & Vind -
Rimligt pris på betongplatta till en friggebod
Grund & Markarbeten -
Rimligt pris för ny betongtrappa?
Byggmaterial & Byggteknik -
Tips på företag som hämtar byggavfall (betong) till rimligt pris?
Fyllnadsmassor -
Utbyggnad ca 18kvm på existerande betongplatta - rimligt pris?
Utbyggnad och tillbyggnad