Vad är rimligt att betala för Betong i Göteborgsområdet? Sakll ha 6-6,5m3, så full betongbil. Komemr behöva pump <20m , ränna når inte.

Tips på prisvärd betongfirma???

Bara ringa runt till betongfirmorna och fråga, det är kanske många faktorer att räkna in.
Pris ca 1500 kr m3 ,pumpbil som har pump baktill är svårt att säg något om, beror på hur långt det ska pumpas.

J jonaserik skrev:
Bara ringa runt till betongfirmorna och fråga, det är kanske många faktorer att räkna in.
Pris ca 1500 kr m3 ,pumpbil som har pump baktill är svårt att säg något om, beror på hur långt det ska pumpas.
Har fått pris på 2600m3 exkl moms, plus 8500 för pump, exkl moms. Känns i överkant. Pumplängd minde än 20m, så minsta möjliga pump vad jag förstått.

Betongpriset lite högt tycker jag, men en pump till det priset är vettigt. Vanlig betong ca 1500 kr m3 med sloda är ett riktmärke, klart det finns olika nivåer hoss en del. Men ca 6 m3 är nästan en full bil.
Ring flera, även mindre företag som gjuter plattor, en del av dom har häftig rabatt på betong.
Sen i slutändan av det med gjutning. och då behövs det kanske vara flera som rakar ut och jämnar till. Du klarar det kanske inte ensam.

J jonaserik skrev:
Får göra det.
Tror inte detta var någon specialcemant. Dom sa att jag skulle säga till om det fanns risk för vägsalt etc, för då behövdes det bättre. Denna har de offererat:
C30/37 16 S4 Vct 0,50 Min Lufth 4,5% Std. Cem

M mojjen skrev:
Får göra det.
Tror inte detta var någon specialcemant. Dom sa att jag skulle säga till om det fanns risk för vägsalt etc, för då behövdes det bättre. Denna har de offererat:
C30/37 16 S4 Vct 0,50 Min Lufth 4,5% Std. Cem
Sorten kan jag inte säga något om, bara sagt vad jag behöver betongen till. Finns andra som kan kvalitet för betong på BH mycket bättre än för mig att gissa.

Jag ger nästan 2000+moms för betong och har bra rabatter. Så lite högt är det kanske men inte så farligt tycker jag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.