P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 907 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 907 inlägg
Tror det är ganska rimligt men spackling och slipning kanske är lite i underkant och målningen i överkant. Tog mig 2 dagar att sätta dubbla lager gips i ett 22 kvm stort vardagsrum. 60 kvm a 37 timmar på två man inkl resor (?) blir ju ca 2 arbetsdagar vilket känns rimligt.
Brukar dock inte räkna timmarna så noga när jag bygger så jag kan ha fel
Brukar dock inte räkna timmarna så noga när jag bygger så jag kan ha fel
uppsättning av gipset lite i överkant.2 man med hiss bör klara 60 m2 på runt 30 timmar.
Spackling rätt.
Målning totalt i överkant. skall snarare vara runt 10 timmar. Ett vardagsrumstak på 20 m2 tar normalt 1 timme per strykning i tomt rum. Med roller o skaft. Sprutning tar 15 minuter + rengörning av spruta. Ev lite tid till maskering vid behov. alltså runt 48 timmar totalt där merjobbet ligger på gipsning. Är själv målarmästare med snickare anställda.
Målningstiden på 31 timmar är absurd. Använder de liten pensel? Befarar att det kanske inte är proffs till måleriet?
Spackling rätt.
Målning totalt i överkant. skall snarare vara runt 10 timmar. Ett vardagsrumstak på 20 m2 tar normalt 1 timme per strykning i tomt rum. Med roller o skaft. Sprutning tar 15 minuter + rengörning av spruta. Ev lite tid till maskering vid behov. alltså runt 48 timmar totalt där merjobbet ligger på gipsning. Är själv målarmästare med snickare anställda.
Målningstiden på 31 timmar är absurd. Använder de liten pensel? Befarar att det kanske inte är proffs till måleriet?
Klicka här för att svara