Nu har ansvarig varit här igen och kikat tillsammans med en annan gubbe för ett andra utlåtande. Han menade att det är svårt att få det bra på betongväggar(?). Men om man är duktig på att spackla borde man väl kunna få till en jämn yta men att det kan krävas några lager antar jag.
Det har även varit ytterligare en gubbe här som kom med förslag på åtgärd, och han föreslog en renoveringstapet och en vanlig tapet ovanpå det. Jag har nu bett den ansvarige om att få ett förslag på hur vi löser det med kostnaderna.
Det har även varit ytterligare en gubbe här som kom med förslag på åtgärd, och han föreslog en renoveringstapet och en vanlig tapet ovanpå det. Jag har nu bett den ansvarige om att få ett förslag på hur vi löser det med kostnaderna.
Svårt att få det bra på betongvägg ? Då borde halva sveriges betongväggar se ut som skit. Nä det är bara undanflykter, klart man kan få det bra på betongvägg om man vet vad man gör. Har själv bredspacklat både betong och grovputsade väggar som glad amatör, det handlar bara om att lägga på rätt mängd spacket, hålla spackeln i rätt vinkel och med rätt tryck så går det utmärkt. Ett av rummen c:a 26 kvm vägg tog totalt nog inte mer än 10-12 timmar och då var jag mycket noga samt hade både fönster, dörrar och garderober att tänka på.
Ring gärna runt och hör med en målarfirma vad de säger om "det är svårt att få det bra på betongväggar" och kanske få en tidsuppfattning mellan timmen och pekfingret vad det skulle ta om du har rena nakna väggar. Skulle tro att målaren säger "Det är inga problem att få det bra" - prata sen med den ansvarige och påtala vad målarfirman säger.
Har firman tagit på sig jobbet så måste de naturligtvis visa ett godkänt resultat !
Att personen som var där säger att han inte var färdig låter som en dålig ursäkt, varför började han då lägga golv istället ? Oavsett om han var färdig eller inte så skall resultatet efter två spacklingar vara mycket bättre än det han presterade, hade han fått fortsätta så är risken att han lagt lager på lager men ändå inte fått det bra utan bara slösat med spackel.
Nej, det är upp till firman att ge ett resultat som du tycker är godkänt - någon mer materialkostnad skall du inte stå för. Fråga rent ut om firman kan garantera ett godkänt resultat (Som du och en yrkesman skulle kunna godkänna). Kan den ansvariga inte säga ja utan kommer med fler ursäkter om underlag osv så säg till honom att du då blir tvungen att anlita en yrkesman för att rätta till deras misstag och du naturligtvis inte betalar för ett resultat som inte blir bra samt att du vill ha betalt för det material de rent ut sagt slösat bort.
Som jag ser det är det bara att slipa ner ordentligt så att det blir hyfsat jämnt och sedan bredspackla och slipa tills det är jämnt och fint utan "duttar", dalar och spackelhack.
Som många brukar säga här på forumet: "Gör om, Gör rätt!"
Ring gärna runt och hör med en målarfirma vad de säger om "det är svårt att få det bra på betongväggar" och kanske få en tidsuppfattning mellan timmen och pekfingret vad det skulle ta om du har rena nakna väggar. Skulle tro att målaren säger "Det är inga problem att få det bra" - prata sen med den ansvarige och påtala vad målarfirman säger.
Har firman tagit på sig jobbet så måste de naturligtvis visa ett godkänt resultat !
Att personen som var där säger att han inte var färdig låter som en dålig ursäkt, varför började han då lägga golv istället ? Oavsett om han var färdig eller inte så skall resultatet efter två spacklingar vara mycket bättre än det han presterade, hade han fått fortsätta så är risken att han lagt lager på lager men ändå inte fått det bra utan bara slösat med spackel.
Nej, det är upp till firman att ge ett resultat som du tycker är godkänt - någon mer materialkostnad skall du inte stå för. Fråga rent ut om firman kan garantera ett godkänt resultat (Som du och en yrkesman skulle kunna godkänna). Kan den ansvariga inte säga ja utan kommer med fler ursäkter om underlag osv så säg till honom att du då blir tvungen att anlita en yrkesman för att rätta till deras misstag och du naturligtvis inte betalar för ett resultat som inte blir bra samt att du vill ha betalt för det material de rent ut sagt slösat bort.
Som jag ser det är det bara att slipa ner ordentligt så att det blir hyfsat jämnt och sedan bredspackla och slipa tills det är jämnt och fint utan "duttar", dalar och spackelhack.
Som många brukar säga här på forumet: "Gör om, Gör rätt!"
Klicka här för att svara