3 820 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
Rev eternittak utan att veta vad det var
Byggveteran
· Åland
· 2 067 inlägg
Naturligtvis kan du inte slänga asbesten bland deponi eller brännbart. Det finns miljölagar. På tippen anmäler man att det är asbest och blir hänvisad till speciell kontainer. Lös asbest måst förstås vara förpackad. Ev dammskydf får du ha själv om fu vill.
Medlem
· Västernorrland
· 11 695 inlägg
Är det en liten ö så kan man ju livligt föreställa sig att "importen" av gener från närmaste fastland är liten och att det också bidrar till att de är friska. De flesta allvarliga sjukdomar är nog ändå genetiska. Även renlevnadsmänniskor kan dö i cancer i 50 års åldern likaväl som storrökare kan puffa ända in i det sista.KnockOnWood skrev:
Det har ju dykt upp en ny snackis i radion, någon liten ö i Egeiska havet där folk nästan aldrig får cancer mm.
Och som alla vet, så finns asbestfibrer över allt, även om man inte har det i huset, det är en del av vår naturliga utemiljö.
Men jag kan tänka mig att till en liten ö mitt uti i havet så når inte dessa luftföroreningar fram,
så luften de andas är några tiopotenser renare och hälsosammare än vad vi får i oss.
[länk]
Så förekomsten av asbestfibrer i den normala luften påverkar nog inte alls skulle jag vilja påstå.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vems ansvar? Rev fritidshus och byggde nytt utan bygglov
Bygglov -
Fönsterdrevning utan ångspärr
Fönster & Dörrar -
Rev skyddsvärd korsvirkeslänga utan lov - dryga böter
Artikelkommentarer -
Fem fönster karm mot karm utan plats för drevning?
Fönster & Dörrar -
Rev ett eternittak lite hastigt
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur