Hej,
Skulle behöva lite råd om hantering av följande scenario:

Beställde ett komplett uterum (stomme, glaspartier och tak) från en leverantör i början av december. Utlovad leverans vecka 4.
För några dagar sedan hörde transportören av sig och bokade leverans till onsdag nästa vecka. Så långt allt väl.

Nu ikväll fick jag Mail där de skrev att materialet är packat förutom två restade rader. Två hörnpartier som är 900*2000 och ett vädringsfönster som är 900*300.
Beräknad leverans vecka 23! Det är början av juni!

Har ni några förslag på hur jag skall lägga upp mitt samtal med dem på måndag? För detta är såklart inte acceptabelt.

När beställde du och hade du blivit lovad leveransdatum? Ett par veckor är ju acceptabelt. Men ett halvår framåt är inte okej. Har det dessutom gått en tid från lagd beställning och lovad leveransdatum så skulle jag avbryta hela dealen.
Finns det andra alternativ? Jag skulle hört mig för och kontrollerat med andra aktörer om så är fallet.

Beställde i december med överenskommen leverans v4.

Plattan som uterummet skall stå på är redan gjuten och måttanpassad efter den här leverantören så att avbryta köpet känns inte aktuellt.

Att jag dessutom får beskedet nu, när resten av materialet är på väg och snickare inbokade känns så rötet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.