Kan vara en 5hk Tecumseh motor?
Hade själv en liknande men större Norlett för ett antal år sedan. Tror det var ”Swedmotor” i Haninge som hade delar till de förr. Men de har slutat med den typen av reservdelar som det verkar på deras hemsida.
Tror beteckningen betyder just 5hk och 23 tums arbetsbredd.
Hade själv en liknande men större Norlett för ett antal år sedan. Tror det var ”Swedmotor” i Haninge som hade delar till de förr. Men de har slutat med den typen av reservdelar som det verkar på deras hemsida.
Tror beteckningen betyder just 5hk och 23 tums arbetsbredd.
Har fått de bekräftat från Norlett i Norge att det är Tecumseh HS50 eller HM50 som är beteckningen! Stort tack till er som engagerar er!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns en hel del att hitta på Ebay(om du vågar). Jag köpte en helt ny förgasare till min Tecumseh 8 hp från en firma i Kalifornien.F Famousjonka skrev:
Dessutom finns det en snubbe på Blocket som säljer Tecumseh delar. Säljer bl.a nya shortblocks. Vet dock inte vad han har ifråga om småreservdelar. Håll koll på oljenivån. Iaf de gamla sidventilarna vill tydligen ha oljan på övre strecket.
Jag köpte en ny förgasare på ebay från usa till min norlett / techumsec 5hp. Valde en fast (icke justerbar) trots att den förgasare som satt innan hade justerbara munstycken. Fungerar perfekt och gick på typ 4-500kr inklusive frakt och tull. Går säkert lika bra med kineser för 200 också.
Klicka här för att svara