Byggahus.se

Reservdelar DeWalt/Elu.

1. ceson
    Medlem · Nivå 13
    Kollar om någon i denna eminenta kunskapsbank har kännedom om något företag som kan tänkas att ha reservdelar till en DeWalt rikt/plan DW 5301. Om jag fattat rätt så är detta en Elu 1901 i nya kläder fanns troligtvis också som Black & Decker P7111.

Jag har letat men inte funnit något, men jag har dålig pejl på tyskan så jag hoppas att det kan finnas någon som har tips på någon i Tyskland som ev. har delar. Det jag i första hand är på jakt efter är en stålhållare (blocking Wedge).

2. teed
    Medlem Nivå 8
  3. ceson
    Medlem · Nivå 13
    Som gammal göteborgare var Sms. de första jag kontaktade, där fanns tyvärr ingen hjälp att få.

Redigerat 9 mar 2015 16:37
  4. M
    Medlem Nivå 1
  5. ceson
    Medlem · Nivå 13
    Handmaskinservice hade tyvärr ingen hjälp att ge.

Jag var nog lite otydlig i min info, det går inte att få tag i många "nya" delar till dessa gamla maskiner så maskinreparatörer som brukar beställa hem reservdelar för aktuell reparation går nog tyvärr bort.

Mitt hopp var att någon kände till ett företag någonstans i världen som lagerförde reservdelar.

6. M
    Medlem Nivå 5
  7. ceson
    Medlem · Nivå 13
    Inte heller här fanns någon hjälp att få tyvärr.

8. L
    Medlem Nivå 7
  9. F
    Medlem Nivå 3
    Vad är det för hyvel? Jag Googlade lite och fick inte en träff!

10. B
    Hobbysnickare · Nivå 14
    Handlade lite delar till en bandsåg hos http://www.mtmc.co.uk/ och de verkar ha en del DeWalt-grejer också.
    Såg dock inte den modellen du listade vid en snabb koll.

11. ceson
    Medlem · Nivå 13
    310473.jpg

Jag har inte hittat den med sin svenska beteckning men den ser ut som på bilden men DeWaltfärgad byggår 1989 i Italien. På stålen jag köpte till den stod även DW5304 men denna är inte mer lätthittad.

Jag har kontaktat dessa men ännu inte fått något svar. Det verkar svårt att hitta några som har delar på lager.

12. ceson
    Medlem · Nivå 13
    mtmc kunde inte få fram delar.

13. B
    Hobbysnickare · Nivå 14
    Synd, hoppas du får fram det du behöver - det ser ut att vara en smidig hyvel som inte behöver ställas om mellan rikt/plan.

14. ceson
    Medlem · Nivå 13
    Tack, Jag är lite förtjust i dessa gamla Elu/DeWalt maskiner. Jag letar vidare :)

15. ceson
    Medlem · Nivå 13