hej svejs...

Tänkte fråga lite angående färg till möbler... Jag har provet en massa olika färger, vattenbaserad som oljebaserat... Men min erfarenhet med vattenbaserade färger är dålig... Reptåligheten är ju helt usel, man kan ju inte ens torka möbeln med en trasa utan att få små repor... Dom ggr jag använt oljebaserad färg så har resultatet blivit bra och reptåligheten är mycket bra... Lacken blir liksom "hårdare", märkbart hårdare... Till mitt sista projekt så klarlackade jag med golvlack och det gav ett mycket bra resultat... Jag sprutmålar med en hvlp spruta så färgerna har spädits ut lite...

Men till frågan då...

Vad kör ni med ? Och vad kan ni rekommendera ?? Vad kör proffsen med ?? Är vattenbaserad färg bara en dålig myt ? Frågan gäller alltså målning av möbler... Jag vill ha den där ytan som finns på fabriksmålade möbler, vilken färg ska man ha ?? Eftersom mina projekt börjar bli mer och mer avancerade så vore det även roligt med en proffsig yta som tål lite...

mvh

Polyurethanlack? (tror det hette så... typ båt/bil lack)

Smotany skrev:
Polyurethanlack? (tror det hette så... typ båt/bil lack)
Vart köper man med fördel såna produkter ?? Har sett att biltema har lite såna produkter för båtar, kan det vara nåt ??

Tror alla färgaffärer har det, tänkte själv testa detta på mina skåpsluckor..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.