Hej
På TV gör Pernilla W och hennes mamma reklam för en musskrämma som heter Repello.
Är det någon här som har erfarenhet av denna?
Den är ju ganska dyr, över 1000 kr, men fungerar den så är det värt pengarna.

Ingen aning, men min tumregel är att ifall någon är tvungen att använda kändisar i en reklam så är produkten inte bra nog att ”tala för sig själv”.

• Gilla
13th Marine och 5 till
  • Laddar…
B Byggsnyggen skrev:
Hej
På TV gör Pernilla W och hennes mamma reklam för en musskrämma som heter Repello.
Musskrämmor har väl i princip aldrig funkat tidigare, oavsett prisnivå etc?

Utan att kunna något om denna specifika produkt har pajasen Wahlgren marknadsfört åtminstone två st. dropshippade skräpprodukter så att det är just hon som figurerar i reklamen skulle jag inte ta för någon slags garanti. Snarare tvärtom med tanke på att hon uppenbarligen marknadsför vilket skit som helst så länge hon får tillräckligt bra betalt.

• Gilla
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
Den verkar faktiskt fungera. Iaf kortsiktigt, under en veckas testperiod. I motsatts till alla andra humbugfällor. Dock är den framtagen för råttor, inte möss, och det är väl bara det testen har utvärderat.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:

Utan att kunna något om denna specifika produkt har pajasen Wahlgren marknadsfört åtminstone två st. dropshippade skräpprodukter så att det är just hon som figurerar i reklamen skulle jag inte ta för någon slags garanti. Snarare tvärtom med tanke på att hon uppenbarligen marknadsför vilket skit som helst så länge hon får tillräckligt bra betalt.
Ja, det var just att det var Pernilla som gjorde mig orolig. 😂
Inte den första jag skulle tänka på om jag kommit på en revolutionerande produkt mot möss och behöver marknadsföra den.

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Vill man vara säker på att det bevisligen fungerar skickar man ett exemplar till

Mousetrap Monday – Shawn Woods – New Mousetrap Videos Every Week https://share.google/nn9covmTYbbnMw7do
Han testar och då vet vi om det är seriöst.

• Gilla
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
  • Gilla
Byggsnyggen
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Blandad kompott på Trustpilot, för en del fungerar det, för andra inte.
[länk]

För lågt totalbetyg för att jag skulle köpa en iaf.

/Höghus
Japp, och kolla i tråden jag länkat till några inlägg tidigare så hittar du en forumit som den inte fungerar för.

B Byggsnyggen skrev:
Hej
Hej

Jag köpte 2 st Repello och installerade dessa i vårt torp för knappt 6 veckor sedan. Jag har tidigare testat flera elektroniska skrämselenheter utan att se något resultat. En gång byggde mössen ett bo ca 0,5 m framför enheten..!

Normalt fram till denna tid på året brukar jag ha tagit 15-20 möss i slagfällor efter att ha tröttnat på de tidigare elektroniska enheterna. Jag övervakar områdena med rörelsestyrda kameror för att åka ut och tömma fällorna.

Under de 6 veckor som jag har haft Repello igång har kamerorna inte registrerat några möss i år. Jag har även kontrollerat att kamerorna fungerar. Inte heller har jag sett spillning.

Jag har sett de dåliga/blandade recensionerna. Har dock noterat att nästan alla de som fortfarande har problem även har satt ut fällor. Möjligtvis kan detta vara anledningen till det dåliga utfallet.

Sedan jag köpte mina enheter har jag sett den minst sagt oprofessionella och oseriösa reklamen, bl.a på tv. Det skulle i normala fall få mig att avstå från köp då det framstår som ett scam. Just nu är jag dock fortsatt försiktigt positiv till att de fungerar. Återstår att se om jag fortsatt är positiv framöver.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:

Dina synpunkter på Wahlgrens var väl inte frågan eller?! Du har alltså inte en susning!

A aglo6264 skrev:
Dina synpunkter på Wahlgrens var väl inte frågan eller?! Du har alltså inte en susning!
Du är skarp du! Kram ❤️

B Bästerortarn skrev:
Du är skarp du! Kram ❤️
Yapp😉

P PG Lund skrev:
Hej

Jag köpte 2 st Repello och installerade dessa i vårt torp för knappt 6 veckor sedan. Jag har tidigare testat flera elektroniska skrämselenheter utan att se något resultat. En gång byggde mössen ett bo ca 0,5 m framför enheten..!

Normalt fram till denna tid på året brukar jag ha tagit 15-20 möss i slagfällor efter att ha tröttnat på de tidigare elektroniska enheterna. Jag övervakar områdena med rörelsestyrda kameror för att åka ut och tömma fällorna.

Under de 6 veckor som jag har haft Repello igång har kamerorna inte registrerat några möss i år. Jag har även kontrollerat att kamerorna fungerar. Inte heller har jag sett spillning.

Jag har sett de dåliga/blandade recensionerna. Har dock noterat att nästan alla de som fortfarande har problem även har satt ut fällor. Möjligtvis kan detta vara anledningen till det dåliga utfallet.

Sedan jag köpte mina enheter har jag sett den minst sagt oprofessionella och oseriösa reklamen, bl.a på tv. Det skulle i normala fall få mig att avstå från köp då det framstår som ett scam. Just nu är jag dock fortsatt försiktigt positiv till att de fungerar. Återstår att se om jag fortsatt är positiv framöver.
Spännande! Har en1800 tals fäbod i Hälsingland som fritidshus och har årligen påhälsning. Vore kul och veta hur det går framöver för dig👍

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.