Håller på att ta in lite offerter på måleriarbeten i vårt nybyggda hus, efter samtal med den första målaren blev jag lite konfunderad eftersom han ville sätta en sk reperationsduk på alla väggar istället för att bredspackla.

Jag kollade upp vad detta var för något då jag inte andvänt detta tidigare.

Jag blev lite konfunderad då jag såg att normalpriset för en 10 m rulle var 289 kr.

utan att vara en större matematiker så inser man att om målaren ska sätta detta på alla väggar i huset så kommer det att kosta en hel del.

vad har hänt med bredspackling, gör man inte det längre o i så fall varför inte då?

huset är på 200 kvm så det är mycket vägg.

kan någon kasta lite ljus på mina funderingar.

nicklas

Vad är det för underlag? Är det nybyggt borde det vara gips, och då spacklar man skarvarna. Jag undviker renoveringstapet så långt det går, bredpsacklar hellre.

Det var inte Microlit han menade? Det ersätter inte bredspackling men ger en jämnare yta efter spacklet.
Easy Cover och andra liknande renoveringstapeter är inget som en målare använder, det ärt en ren konsumentprodukt för dom som inte kan spackla.

Stefan N skrev:
Easy Cover och andra liknande renoveringstapeter är inget som en målare använder, det ärt en ren konsumentprodukt för dom som inte kan spackla.
Nja.. I äldre hus kan det tex sitta målad masonit på väggarna. Då håller det inte att tapetsera över masonitskarvarna. Vill man inte gipsa om, tex, för att spara gammalt listverk är easy cover ett bra alternativ här.

Nja, funkar det med Easy Cover så fungerar det med den andra metoden med. Gå in i en yrkesbutik och fråga efter Easy Cover och dom kommer kolla på dig som om du va från en annan planet, det existerar inte.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.