Tja, jag bor i norra Haninge. 2 mil söder om city. Men med de här priserna kan ju firman köra ner från sundsvall och fortfarande har rimligare pris än de här skojarna:)

Företaget ska göra klart att en offert ska kosta, säger inte företaget något har de inte rätt att skicka faktura på offerten. Visst finns det lägen då företag får betalt för offerter men då ska det vara uppgjort i förväg, det kan vara väldigt stora jobb som offereras och då kan företagen som offererar få betalt men det ska vara klara besked före.

Detta liknar anks.....

Protte, företagare

Anks...? Jag har i alla fall bestritid fakturan idag och fått leveranskvitto på mailet, men inget svar. Konstigt att de inte är lika snabba åt det hållet :)

De sitter nog nu och skäms. Kanske tom river fakturan, det gick ju inte denna gången (heller).

Anks......=Ankskit

Protte

Bestrid fakturan i brev med mottagningsbevis. Mail med mottagningskvitto är nog tveksamt rent juridiskt.

Jag ska ringa dem nästa vecka och be om verifiering. Annars får jag skicka rekommenderat för att hålla ryggen fri. Eller ta och åka till deras kontor kanske. Kanske har de svårare att ljuga en rätt upp i ansiktet.

Idag kom en kreditnota på samma belopp som fakturan så då är väl saken med den firman klar.

Tyvärr så ringde rörmokaren som tagit på sig jobbet idag och sa att han inte kommer göra det. Två dagar innan överenskommen dag. Han fick ett större jobb och struntar i mitt helt enkelt... Föga tröstande med hans ärlighet, men jag har ju inte order skriftligt så det är inte mycket att göra.

Så nu står man här tio dagar senare utan lösning trots alla timmar man lagt på det.

Blir till att starta en "söker pålitlig rörmokare"-tråd. Eller som oftast när hantverkare ska blandas in, göra jobbet själv istället.
[edit] kom just på att jag redan lagt in en sådan tråd... inga svar på tio dagar känns tyvärr rätt talande.

Prisförslag från annan pumpservicefirma: 15-20000 kr ink. moms. Är det ett skämt? Alla som varit här har sagt "tar ett par timmar, inga problem" så varför dessa helt vansinniga offerter? Är det bara branschstandardsvaret för "vi orkar inte med småjobb"?

RoTe
I denna förbannade högkonjunktur finns det ingen annan lösning än att göra precis ALLT själv.
Således kopplar man el, drar vvs osv själv trots att man inte borde. Vad annars ska man göra?
Man kan ju alltid sälja huset och köpa en husvagn...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.