Har en vinkyl modell Geapp (GEA45TSS) som har två olika temperatur zoner. Jag stängde av kylen i vintras och när jag startade upp den igen ställa inte rätt temperatur in. Fläkten går och displayen visar den uppmätta temperaturen men vinkylen når inte rätt temperatur.
Tips?
Har även svårt att hitta reparatör.

M Minna B skrev:
Har en vinkyl modell Geapp (GEA45TSS) som har två olika temperatur zoner. Jag stängde av kylen i vintras och när jag startade upp den igen ställa inte rätt temperatur in. Fläkten går och displayen visar den uppmätta temperaturen men vinkylen når inte rätt temperatur.
Tips?
Läcka av kylmedel ? Fel på termostat ? Annat elektronikfel ?
Det är tre saker som jag kommer på rakt av som kan vara fel.

Du behöver en reparatör om du själv inte har utrustning för att plocka ned och felsöka...

• Gilla
Minna B
  • Laddar…
P
detta är en kinesisk kyl som säljs under flera namn här i svedala
de brukar hålla 5-år.

det första man måste kolla är om den undermåliga kompressorn går, lyssna hålla handen, mäta tempen på utloppet och om möjligen trycket.
är den helt livlös är det troligen den undermåliga elektroniken
blir den varm så är det köldmedelsläcka (vanligt) låter den konstigt är det kompressorfel

detta är väl ungefär det du kan kolla utan special verktyg/kompetens

Ja just det, det finns ingen som vill hålla på med den här sk---n så om du inte hittar någon som handgripligen vill hjälpa dig så finn det en anledning så att säga.

om det är läckage så går den inte att reparera, elektronik går ej att få tag på, kompressorbyte minst 5000.-

• Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
M Minna B skrev:
Tips?
Hej!
Vi har samma kyl och problem- hur slutade det för dig? Fick du köpa ny eller kunde du laga den?

S Saraharf skrev:
Hej!
Vi har samma kyl och problem- hur slutade det för dig? Fick du köpa ny eller kunde du laga den?
Tyvärr hittade jag ingen reparatör eller delar. Det var synd, den var ju bra kyl.

• Haha
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
M Minna B skrev:
Tyvärr hittade jag ingen reparatör eller delar. Det var synd, den var ju bra kyl.
Hej Minna, jag har problem med min Geapp vinkyl och tänkte se om du hittade nån reparatör eller hemsida för reservdelar. Jag får problem med vatten i botten av vinkylen samt kondens. Tack!

S Saraharf skrev:
Hej!
Hej Saraharf, jag har problem med min Geapp vinkyl och tänkte se om du hittade nån reparatör eller hemsida för reservdelar. Jag får problem med vatten i botten av vinkylen samt kondens. Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.