Affäersidéen med alla hantverkare på ett nummer är ju utmärkt.Sen tror jag att de anställda är mycket kunniga och trevliga mot kunder.Har gogglat runt lite och kan inte hitta nån som är missnöjd med resultatet. Bara några som blivit dåligt bemötta vid kontakt.Så det finns säkert sämre.Men också många bättre.

ior005 skrev:
Letar också efter en byggfirma i Örebro för bygget.... som nog kommer bli lösvirke. Minni vart ska ni bygga?
Vi har inte riktigt bestämt oss men det blir antingen Kårsta eller Norra Bro. Ni då?

Sörbyängen för vår del. Arkitekten börjar skissa på huset imorgon, sen är det "bara" att hitta en byggfirma som är bra och som har tid att sätta igång i höst.

ior005 skrev:
Sörbyängen för vår del. Arkitekten börjar skissa på huset imorgon, sen är det "bara" att hitta en byggfirma som är bra och som har tid att sätta igång i höst.
Vad roligt! Sörbyängen är ju fint! Ja, det är ju just den där lilla detaljen med att hitta en bra byggfirma... ;-) Lycka till med det! Tidigare i tråden har jag listat några byggfirmor som besiktningsmän i Örebro rekommenderat och en sådan rekommendation känns rätt bra, tycker jag.

Ang husbyggen i Örebro .... kan bara säga att om ni vill ha ett fungerande hus, låt
inte END BYGG ( Endab ) från Kimstad .... dom har försökt komma in i Örebro ...
ha något med bygget att göra .... dom är grovt inkompotenta, använder bla gips i husgrunden !

Det var ju bra att veta. Jag tror att jag kan ha skickat en förfrågan till dem, men då ska jag släppa den firman kanske.

Minni skrev:
Det var ju bra att veta. Jag tror att jag kan ha skickat en förfrågan till dem, men då ska jag släppa den firman kanske.
Menar du END BYGG (Endab) så spring åt andra hållet,vi har flera trådar som visar deras inkompentens!!

Minni ... ja det ska du verkligen göra, dom har inte bara gjort massor med byggfel, utan
dom gjorde ( ägaren var mycket stolt över detta ) elen helt själva ( helt utan behörighet eller kunskap )
och även vvs och två badrum gjordes helt utan behörighet eller kunskap !
Elen var så allvarligt att det står i besiktningen "fara för person och egendom" och faller under allmänt åtal !

Nu har vi bott i huset i över 1½ år och END vägrar ta på sig ansvar på vad som är fel ... vi får så klart inte ut några "bevis" från kommunen på huset utan är fast där .... håller nu på att bråka med byggfelsförsäkringem, men det är INTE det enklaste !

Pallec, fy vad jobbigt! Hoppas det löser sig för er snart!

Jag hörde att han som har den firman
är en gammal skoförsäljare det kan inte vara
bra att ha med dom att göra då kan dom inte ha någon utbildning på det
dom sysslar med
jag letar efter en kakel firma en seriös ska renovera mitt badrum

Titta på TV4 på torsdag kl 21 innan ni bestämmer er för att anlita Närkes sämsta "byggherre".

Bra med varningar för olika byggfirmor. Vi anlitade ingen i Örebro med omnejd, utan köpte totalentreprenad från husleverantören. Det gick fullständigt åt skogen, varför jag inte längre tittar på Fuskbyggarna (som du rekommenderar att se på torsdag). Det kommer för nära vår upplevelse och där vill jag inte vara, utan bara glömma eländet.

Vad hände Minni!?

Renoveringsteamet var här för några veckor sedan, men så fort jag möte ägaren och den hantverkare som han hade med sig , så bestämde jag mig att detta inte var något för oss.
Jag läste ändå offerten och den var så saltad att jag nästan fick högt blodtryck!

Kakel & natursten utför även plattsättning! 😊

VARNING! Till alla som söker bygghjälp! Byggare som Renoveringsteamet har inget i branschen att göra, han må försvara sig hur mycket som helst men allt är fusk. TV må vrida och "hitta på" men när vi ser hur bygget är utfört förstår man att han saknar all kunskap och kompetens. Vi kan läsa Renoveringsteamets försvarstal på hemsidan, bla bla blaa, du som kund betalar för en vara som ska utföras proffesionellt och levereras i tid enligt ö k, inget annat. Idag har du all möjlighet och lätt att kolla din entreprenör; GOOGLE, allabolag.se, F-skatt, referenser (åk o titta), yrkesbevis, Byggahus.se mfl.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.