Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vad är nästa steget egentligen för detta känns som det kommer ta ett år??
Kan jag köra en renoveringstapet på hela skiten istället?
Kan man ta bort elementet och gipsa väggen?
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 767 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 767 inlägg
Usch, vilket tråkigt arbete det där är... renoveringstapet är tyvärr inte tillräckligt för att täcka det där.
Jag hade en tunn papperstapet som var halvt nedriven, och det syns igenom renoveringstapeten i sidoljus var den sitter kvar och var den inte gör det.
Jag hade en tunn papperstapet som var halvt nedriven, och det syns igenom renoveringstapeten i sidoljus var den sitter kvar och var den inte gör det.
F fredrik.johansson skrev:
Åh va surt. Jag har kämpat hela dagen men det får inget vidare. Kanske man kan spackla och sen sätta tapeten? Har du målat på tapeten sen eller det hjälper inte?
Köpte en tapetborttagare från clas ohlsson för ett par år sedan för typ 200:-. Var extremt skeptisk innan jag körde igång med den, men nu vet jag inte hur mycket tapet jag rivit ner med hjälp av den. Första användningen var i vår gamla lägenhet, tror vi räknade till 8 olika lager tapet i hallen, avslutade inpå betongväggen som sedan fick renoveringstapet och vanlig tapet utanpå. Slutresultatet blev väldigt bra.
Mitt tips är att införskaffa en tapetborttagare helt enkelt.
M Matkap skrev:Köpte en tapetborttagare från clas ohlsson för ett par år sedan för typ 200:-. Var extremt skeptisk innan jag körde igång med den, men nu vet jag inte hur mycket tapet jag rivit ner med hjälp av den. Första användningen var i vår gamla lägenhet, tror vi räknade till 8 olika lager tapet i hallen, avslutade inpå betongväggen som sedan fick renoveringstapet och vanlig tapet utanpå. Slutresultatet blev väldigt bra.
Jag har en tapetborttagare men det bli bara en sörja av Limm som jag inte får bort? Sitter även vitt spackel på väggen.
Skrapar du med spackelspade?J Jenniejjj skrev:
Senast jag använde tapetborttagaren i vår gillestuga så kunde jag mjuka upp spacklet bra så jag enkelt kunde skrapa av med spackelspade... rester av lim borde du väl kunna få bort med?
Har för mig jag tog nåt lim som sög fast direkt. Jag hade kört målat taket och sen satt renoveringstapet i taket om det behövs. Lite enklare än gips där kanske. Väggen hade jag gipsat om, iallafall om den går in bakom radiatorn på ett bra sätt.