efter1.5 år upptäckte vi att vårt badrumsgolv släppte,sprack.
efter besiktning fick vi godkänt av Anticimex som dolt fel då huset var försäkrat mot dolda fel och var varudeklarerat. Mycket har man sett i sina dagar men detta slår alla rekord.
Polackerna hade missat fallet och flytit och lagt nytt klinkersgolv ovanpå det första och till råga på allt glömt tätskikt förutom 2x2 meter vid dusch. regelverk som plock och pinn.
Bilder finns på mitt facebook. Jörgen Larsson Sölvesborg
I morgon skall de lägga in tätskiktet lägger upp bilder efterhand.

wilsonlarsson skrev:
efter1.5 år upptäckte vi att vårt badrumsgolv släppte,sprack.
efter besiktning fick vi godkänt av Anticimex som dolt fel då huset var försäkrat mot dolda fel och var varudeklarerat. Mycket har man sett i sina dagar men detta slår alla rekord.
Polackerna hade missat fallet och flytit och lagt nytt klinkersgolv ovanpå det första och till råga på allt glömt tätskikt förutom 2x2 meter vid dusch. regelverk som plock och pinn.
Bilder finns på mitt facebook. Jörgen Larsson Sölvesborg
I morgon skall de lägga in tätskiktet lägger upp bilder efterhand.
Om det här är du så har du inte delat ut dina bilder, detta görs i "sekretessinställningar", jag tror det går att göra bara för ett specifikt fotoalbum.

http://www.facebook.com/profile.php?id=100000968481271

vet inte om det funkar nu med bilderna. Tydligen måste man vara medlem i facebook. Svårt för mig att kolla om det funkar då jag loggar in på mitt konto för att se om man kan nå bilderna. Har ändrat inställningarna ialla fall.
Kan bara upplysa att jag haft en jäkla tur att jag upptäckte detta i tid. Husdelen där badrummet är byggdes 1875 och var gammalt kontor (tidigare lanthandel) så dom hade tagit bort golvet och reglat uppregelverket med 2/3 tum och det hade aldrig orkat hålla detta befintliga golv i längden med allt det flytspackel som lagts ut. varmekabeln låg under första golvet och hade ca.7.5 cm för att få värmen upp i golvet. Fy fanken va ström det gått åt i onödan för detta. Inneväggarna hade plast mellan gips och isolering. Tätskikt fanns bara i duschhörnan och när v v s :arna kopplade bort tvättställ kom det vatten på golvet som sedan droppade i källaren (stenkällare).
Borde funka nu:
http://www.facebook.com/album.php?aid=42350&id=100000968481271&l=5382059942

Redigerat:
Jodå, för medlemmar funkar det fint att se bilderna.
Ser riktigt ledsamt ut! Hoppas det blir bra för er.

Funkar bra att se bilderna även för oss "icke-fejjor".

kakling påbörjas i morgon. Längtar efter att duscha i finare miljö än nu.(nere i en kall stenkällare).

Inget armeringsnät när de flytspacklade? Man brukar ju fästa elkabeln i armeringsnätet??? Eller har du bara inte tagit en bild på just den biten?

Å sen vet jag inte va folk säger om att använda en värmefläkt för att få flytspacklet att torka? Det kanske inte är någon fara men har läst här att man inte bör skynda på brinn tiden..

de använder visst nät när det överstiger 10 kvadrat för jag frågade om det. Värmefläkten var inte på bara fläkten för att få luften cirkulerade.var en jäkla fuktighet i badrummet då elen är fimpad och paxfläkten bortkopplad.
Sen blev jag impad när han började i mitten av väggen och kakla. Så hade intejag gjort men man kaklar ju inte varje dag.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.