Byggahus.se
B Bberg skrev:
Kan skicka några bilder ikväll när vi dimmat olika så får du se, tycker absolut att det är värt att ha separat dimmer på samtliga. Men det är jag personligen som gillar att skifta ljus och anpassa köket efter vad vi gör där, är det ex en stöärre middag så sänker vi den över disk/oreda och ökar andra sidan osv :)
Lite så tänker jag också, de finns ingen dimmer som man kan styra 2 belysningar med eller måste man ha 2 dosor bredvid varandra?
 
BirgitS
mrmatroy mrmatroy skrev:
Hmm, jag tänkte ha takbelysningen dimbar, så man kan ju dimma ner hela köket när man äter, fast det kanske inte blir lika mysigt?

Ska man sätta knappen bredvid takbelysningen eller vid bänken?
Jag tycker det är mysigast kring matbordet när det är väl upplyst och det är svagt ljus omkring.

Strömbrytare för bänkbelysning tycker jag ska finnas nära arbetsbänkarna.
 
Ja, det tycker jag också är mysigt.
Själva lampan som hänger över matbordet kommer inte att vara dimbar, utan bara vanligt tryckknapp.

Jag har en idé nu hur jag tänker göra.

Tryckknapp bredvid dörr för matbordslampa
Dimmer bredvid dörr för tekbel
Dimmer vid bänk för bänkbelysning.

Ska sätta mig och göra om lite på min fina ritning imorgon eventuellt så jag har lite mått o gå efter (y)
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Detta borde bli bra.
Ritning av en husplan med markerade mått för olika rum som kök, vardagsrum och WC.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Bberg och 1 till
  • Laddar…
Köket har stått på is lite pga ekonomin men nu är det på rullning igen

Väggar är klara, tak är klart, ja håller på o lägger golv just nu!
I mitten av huset har dom gjort en utbyggnad sen tidigare, så det är väldigt ojämnt (se bifogad bild), jag undrar om någon har erfarenhet av användning utav avjämningsmassa? Om det funkar i mitt fall.

Jag har skickat ett mail och frågat kakelgiganten.se om deras produkt. Men tänkte även om någon här har förslag/idéer?

https://kakelgiganten.se/uniplan-av...IDt_WPjPnlchex1fmHGA60I-_Y2vJHOxoCeZgQAvD_BwE

Först var det ett gupp, så fick riva upp golvet och hyvlade ner det lite så det blev rakt över, men nu har jag motsatt problem att det blir som ett hål istället, det går verkligen inte min väg! Ojämnt trägolv under reparation med synliga verktyg och ojämnheter som behöver avjämningsmassa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det lutar åt att jag ska riva bort allt och göra ett noggrant underarbete. Göra om göra rätt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.