Hej,

Jag har idag en oisolerad vind som jag ska inreda. Jag kommer att ha luftspaltar men kommer sedan till isoleringsfrågan. Jag vill ha bra isolering men priset är ganska så högt för detta, därför tänkte jag se vad som är billigast och tillräckligt bra? Samt vad "nästa nivå" är att rekommendera?
300mm tjockt har jag lyckats läsa till mig, men det säljs 200 osv - gäller 300mm för samtliga?

Tacksam för hjälp! :)

M maaarcus skrev:
Hej,

Jag har idag en oisolerad vind som jag ska inreda. Jag kommer att ha luftspaltar men kommer sedan till isoleringsfrågan. Jag vill ha bra isolering men priset är ganska så högt för detta, därför tänkte jag se vad som är billigast och tillräckligt bra? Samt vad "nästa nivå" är att rekommendera?
300mm tjockt har jag lyckats läsa till mig, men det säljs 200 osv - gäller 300mm för samtliga?

Tacksam för hjälp! :)
I princip gäller ju desto mer desto bättre.
Har du väldigt mycket, uppåt 300mm eller mer, så se till att du har en bra fuktspärr/ångbroms dock

Moderna hus kan ha uppåt 500mm i taket.
I äldre hus är nog 200-250 mm en rätt bra kompromiss, men har du plats till mer så gert det förstås ännu bättre isolering, men dock kanske väggisolering, fönster,dörr mm börjar spela större roll efter 200-250 ?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.