Situation: badkar, säkert 40 år gammalt. Målat med någon tjock färg som flagnat mycket. Under är jag rätt säker på att det är plast.
Jag funderar på måla badkaret invändigt och har googlat runt lite. Har hittat den här produkten som en del sagt är lämplig:
https://kakeldaxgruppen.se/produkt/kakel-emaljfarg-946-ml
Har några frågor:
1) måste jag få bort all den gamla färgen eller kan jag slipa upp ytan på färgen och plasten där det flagnat och bara måla över allting? Det finns inga krav alls på att det ska bli snyggt. Det ser för jävligt ut i nuläget så det kan inte bli värre. Färgen som är där nu och flagnar är matt och krackelerar gärna. Har inte sett någon sådan innan så kan inte säga vad det är för färg. Det är dock helt säkert ett minst dubbelt så stort jobb om all färg ska bort först.
2) Finns det några alternativa produkter/tekniker att använda? Tycker den här färgen är rätt dyr.
3) Den här färgen jag har hittat är för kakel och emalj, men jag är 99% säker på att badkaret jag tänkt måla är i någon slags plast. Det är inte emalj i varje fall under färgen. Fäster färgen jag tänkt mig tror ni?