Hej!

Är en vanlig hemmapulare som till hösten ska renovera köket. Jag kommer behålla nuvarande planlösning, men ska byta stommar och kakla om mm. Det kommer troligtvis bli ett nytt Ikea kök.

Undrar vilken ordning som är smartast att gå efter. Att riva först är ju såklart ganska givet, menar mer ordningen på uppbyggandet av köket igen. Jag kommer göra allt själv med hjälp av min pappa vid uppsättningen av stommarna är tanken. Eftersom jag ska behålla diskhon och diskmaskinen på samma plats som idag tänker jag mig att rörmokare ej behövs? Elen kan jag dra själv om jag behöver ändra på nått, men är i dagsläget nöjd med hur el-lösningen är.

Så hur börjar jag? Hur lägger jag smartast upp detta?

Ikea har rätt bra beskrivningar/guider för hur man bygger kök - alltså inte bara monteringen av prylarna utan även för hela projektet.

En viktig sak som många gör fel på är att börja med bänkskåpen. Det är mycket enklare att sätta väggskåpen först.

• Gilla
Byggtrixx
  • Laddar…
Tack för tips!! Ska kolla Ikeas guider :) är just sånna enkla små tips som är ovärdeliga, väggskåp innan bänkskåp - check!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.