17 059 läst ·
22 svar
17k läst
22 svar
Renovera flaggstång
Det är inte kärnan som är bärande, det är ftämst splintveden, som verkar vara i dåligt skick. Även om jag tycker att många här överdriver så finns det inte en möjlighet att den där står i 200år.Å Ådala skrev:Hahaha, men snälla nån. Kärnan är ju fortfarande frisk ock stabil. För alla er livrädda byggmoralister så kan jag trösta er med att det inte finns några byggnader i närheten. Om 200 år när den blåser ner så kommer det inte bero på denna lagning, det kan jag garantera. Nästa steg är att slipa till det kemiska träet och sedan grundmåla.
Väl inte en tät färg, vatten kommer in oavsett hur man gör, är färgen tät kommer den inte ut igen.
Ett länpligt träd är inte några stora kostnader om du hittar ett i en gallringsskog.
Den som lever får seD Daniel 109 skrev:Det är inte kärnan som är bärande, det är ftämst splintveden, som verkar vara i dåligt skick. Även om jag tycker att många här överdriver så finns det inte en möjlighet att den där står i 200år.
Väl inte en tät färg, vatten kommer in oavsett hur man gör, är färgen tät kommer den inte ut igen.
Ett länpligt träd är inte några stora kostnader om du hittar ett i en gallringsskog.
Ska också renovera en flaggstång och läste att man ska fylla ut med längsgående grenar, som man spacklar in med elastiskt träspackel/kemiskt trä, sedan slipa och måla. Tror det funkar utmärkt med det virke Ådala använde att laga ut med också.
Hade ju blivit ruinerad om jag lagt i alla sprickor med kemiskt trä så jag lade i med sågspån/trälim. Funkade kanon.H Hemfixarmannen Ultra ;-) skrev:
Klicka här för att svara