Hej.

Går i tankarna att göra något åt mina luckor i köket. Det är vita släta luckor med en ram runt i något ljust massivt trä. Dessa är lackade men har blivit lite fula efter några år. På vissa ställen har lacken släppt och träet blivit mörkt och på andra ställen har lacken blivit vit/gul.

Går det att slipa ner lacken och olja träet, eller ska man lacka dom igen? Vilket ger bäst och hållbarast resultat ? Träet mörknar något vid oljning, vilket jag ser som positivt.

Tacksam för förslag.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.