Har en altandörr där spegeln (heter de så?) börjat bli riktigt dålig, alltså stora träskivan under fönstret.
I övrigt är dörren fin så känns onödigt att byta ut den.
De som ska bytas har en nitade lister på båda sidor och upptill samt metall-list nere.
Hur byter jag enklast detta?
Ska jag ta bort de nitade listerna? Blir de svårt att få tillbaka?
Eller går det att bara ta bort listen nedtill och liksom dra ut skivan, och på samma sätt sätta i en ny? (måste ju plocka ner dörren då så klart).
Hur brukar man göra?

I övrigt är dörren fin så känns onödigt att byta ut den.
De som ska bytas har en nitade lister på båda sidor och upptill samt metall-list nere.
Hur byter jag enklast detta?
Ska jag ta bort de nitade listerna? Blir de svårt att få tillbaka?
Eller går det att bara ta bort listen nedtill och liksom dra ut skivan, och på samma sätt sätta i en ny? (måste ju plocka ner dörren då så klart).
Hur brukar man göra?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Är det en trädörr? Jag har svårt att få ihop det med nitade lister. Har du inget foto?
Det har inte blivit gjort ännu. Det kom andra projekt ivägen, men de behöver fortfarande göras.M mmikaelstromberg skrev:
Det finns även en tanke på att sätta in ännu en altandörr längre bort i samma rum som ska gå till en inglasad altan och då bör ja kanske ha 2 likadana dörrar, och byter ut den som skulle fixas.
Har inte satt mig in i hur dyrt de skulle bli att köpa nya dörrar ännu.
Kanske drar de projektet också ut på tiden och då lär ja laga dörren så länge
Känns ju lite inbrott säkrare med plåt... Inte så lätt bara sparka in.T tergo skrev:
Såg jag hade liknande problem
Får se om jag kör plåt lr bättra på bara med skiva
Här är tjuven välkommen att sparka in. Vakthunden lär stå och välkomna honomP Paris skrev:
Ja det största problemet för mig har varit att komma igång och ta tag i de hela. Men med inlägg blev ja påmind så nu kanske de snart blir av till slut
Eller om ja ska byta dörr helt. Går i tankar att sätta in en till dörr i samma rum så då kanske man vill ha två likadana lite nyare.
Klicka här för att svara