Min syreaktivator har slutat att fungera. Jag tog isär avloppet till den och rensade både slangen och röret från järnavlagringar. Jag gjorde även rent konen, skåran i konen och såg till att konen kunde röra sig fritt. Konen har monterats med spetsen uppåt. Nu rinner det vatten i röret under tiden pumpen går. Men jag hör inte att konen rör sig i röret när pumpen stannar, vilket man kunde höra tidigare. Jag misstänker att behållaren inte tömmer riktigt. Något mer måste tydligen rengöras. Vad?
Hej,
Nu har jag samma problem att den inte tömmer sig.
Det klingande roterande ljudet hörs inte längre.
Hjälpte det att plocka isär som på bilderna?
Huset har stått oanvänt i ett par månader misstänker att det ärgat igen.
// vänligen Bertil
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.