D
Ja åker till Biltema och köper mer bikarbonat

• Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
E
D Derbyboy skrev:
Ja åker till Biltema och köper mer bikarbonat
Vit plasthink med etikett för bikarbonat, 1.8 kg, livsmedelskvalitet, renings- och lyftmedel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad använder jag i min ugn, för att få den clean?

Zink lär vara bra i eldstäder och skorstenar, men deffinitivt inte i en bakugn. Öppen vedeldad spis. Eld brinner inne. Värme. Stenplattor. Metallucka öppen. Ask. Trägolv. Tidningar intill. Hemtrevlig.
Skapa konto

• Öppen, gammal vedeldad spis med aska och sotiga ytor, robusta gjutjärnsdetaljer. Behöver rengöring.
    Skapa konto
Ja, ja... Raka ut askan. Det vet jag.

Och blött tidningspapper till glaset.

De e klart... Lite sot på bottenstenarna
sätter pikant spak på pizzan i kväll.
:cool:

P
D Derbyboy skrev:
Uppputsad men resultatet inte bra, antar att glaset är permanent skadat
har du kört med rakblad, svårt att avgöra om det matta är upphöjt eller gropar. är det upphöjt så går det bort

• Gilla
Lill72
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Antar du aldrig haft gasspis?
Enda metoden att rengöra detta är att plocka isär i minsta beståndsdel och gnugga med Svin2.

Sen har du inte hört talas om pyrolys heller.
Nej, enda metoden är inte svinto. Och ja, jag känner mycket väl till pyrolys. Har det själv i ugnen och behöver därmed inte använda några medel annat än till galler och liknande då jag väljer… SÅPA!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Nej, enda metoden är inte svinto. Och ja, jag känner mycket väl till pyrolys. Har det själv i ugnen och behöver därmed inte använda några medel annat än till galler och liknande då jag väljer… SÅPA!
Lägger du gallren i såpbad eller ringlar du på såpa?

FredrikR FredrikR skrev:
Lägger du gallren i såpbad eller ringlar du på såpa?
Smetar in dom och går och gör något annat en stund. Lämpligt att göra på morgonen och sen skrubba av på kvällen.
Kör samma på glasluckan.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
E
Äh, såpa. Säkert miljövänligt, men vad hjälper det mot inbränd smuts..

E El-Löken66 skrev:
Äh, såpa. Säkert miljövänligt, men vad hjälper det mot inbränd smuts..
Haha inte lätt när det är svårt va?
Är det någon som argumenterat emot dig att annat än rengöringsspray skulle funka, däremot ditt svammel om olika medel trots samma EAN och sidospåret om gasol.

• Haha
  • Wow
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
E
FredrikR FredrikR skrev:
Haha inte lätt när det är svårt va?
Är det någon som argumenterat emot dig att annat än rengöringsspray skulle funka, däremot ditt svammel om olika medel trots samma EAN och sidospåret om gasol.
Ja, gasol blev ett sidospår för TS men nu vet hen bättre än att inhandla det medlet.

Vad du menar för övrigt har inte ens gudarna en suck om..

E El-Löken66 skrev:
Ja, gasol blev ett sidospår för TS men nu vet hen bättre än att inhandla det medlet.

Vad du menar för övrigt har inte ens gudarna en suck om..
Precis ett sidospår och vad du menar med "det medlet" förstod ingen mer än du när det rör sig om ett och samma medel från MrMuscle.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
E
FredrikR FredrikR skrev:
Precis ett sidospår och vad du menar med "det medlet" förstod ingen mer än du när det rör sig om ett och samma medel från MrMuscle.
Jo, det förstår alla att det är medel utvecklat för gasspisar där man sedermera ändrat etiketter istället för innehåll för att hänga med i teknikens utveckling.

Därav så får ts lika mycket nytta av detta medel som att sprayduscha ugnen med vatten. Men nu släpper vi detta, du får gärna utföra testet om du vill och posta i en ny tråd.

E El-Löken66 skrev:
Jo, det förstår alla att det är medel utvecklat för gasspisar där man sedermera ändrat etiketter istället för innehåll för att hänga med i teknikens utveckling.

Därav så får ts lika mycket nytta av detta medel som att sprayduscha ugnen med vatten. Men nu släpper vi detta, du får gärna utföra testet om du vill och posta i en ny tråd.
Det var bara du som inte ville förstå och acceptera. (y)

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.