3 976 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Rengjort behållaren med kaliumkarbonat till vattenfiltret
Hej hej
Har precis gjort rent rören till vattenfiltret. Alltså den lilla behållaren brevid där man fyller på kaliumkarbonat eller vad det heter...
Lite trött i skallen så jag körde ner näven i det blöta...
Nu ser mina händer inte ute som michael jackson i hans senare del av livet och det vill inte gå bort...
1. Är det farligt? ( korkat, ja. Det har jag lärt mig nu ) he he
2. Hur får jag bort det? Har skrubbat och skrubbat men det verkar vara någon högkoncentrerad smet av järn som gottat in sig...
Sa jag att det var korkat?
Har precis gjort rent rören till vattenfiltret. Alltså den lilla behållaren brevid där man fyller på kaliumkarbonat eller vad det heter...
Lite trött i skallen så jag körde ner näven i det blöta...
Nu ser mina händer inte ute som michael jackson i hans senare del av livet och det vill inte gå bort...
1. Är det farligt? ( korkat, ja. Det har jag lärt mig nu ) he he
2. Hur får jag bort det? Har skrubbat och skrubbat men det verkar vara någon högkoncentrerad smet av järn som gottat in sig...
Sa jag att det var korkat?
Det är kaliumpermanganat och är en sorts aktiveringssalt för att ladda om din filtermassa. Det är inte nyttigt att konsumera. Dock ingen fara att få på händerna. Lär dock ta en tid innan det försvinner. Det är ett helvete att få bort.
Tvätta händerna under vatten typ i en hink för att lösa upp så mycket som möjligt. Men du kommer att ha det kvar på händerna i ett par dagar.
Du får skylla på att du har sprängt en pengabox, låter mindre klantigt. 😄
Tvätta händerna under vatten typ i en hink för att lösa upp så mycket som möjligt. Men du kommer att ha det kvar på händerna i ett par dagar.
Ha ha tack Moggemogge_73 skrev:Det är kaliumpermanganat och är en sorts aktiveringssalt för att ladda om din filtermassa. Det är inte nyttigt att konsumera. Dock ingen fara att få på händerna. Lär dock ta en tid innan det försvinner. Det är ett helvete att få bort.
Har skrubbat och skrubbat men det sitter där det är 🙀🙀🙀
Klicka här för att svara