23 772 läst ·
33 svar
24k läst
33 svar
Remmar till gammal kombimaskin (hyvel,såg mm)
Fick remmarna idag,har testat dom funkade bra,jag beställde 6st 5x82mm det kostade 319:-
Enl hans sida så är remmarna 72,39x5,33, 82mm Som jag beställde passar bra med bra spänning över remskivorna,så jag vet inte..
Enl hans sida så är remmarna 72,39x5,33, 82mm Som jag beställde passar bra med bra spänning över remskivorna,så jag vet inte..
Ursäkta trådlyftet men eftersom man får upp tråden när man googlar på remmar till emco star så tänkte jag att det kommer att synas för omvärlden.
Om det är någon som är i behov av remmar till matningen så har jag ett litet lager hemma efter en idiotbeställning från emco i österrike. Priset är självkostnadspris på 60 kr/st plus porto. Skriv ett meddelande om ni behöver.
Om det är någon som är i behov av remmar till matningen så har jag ett litet lager hemma efter en idiotbeställning från emco i österrike. Priset är självkostnadspris på 60 kr/st plus porto. Skriv ett meddelande om ni behöver.
Hej, skulle behöva 3st remmar till min rikt/planhyvel. Har du några kvar? Du kan nå mig på 070-5691963Hennke85 skrev:
Ursäkta trådlyftet men eftersom man får upp tråden när man googlar på remmar till emco star så tänkte jag att det kommer att synas för omvärlden.
Fråga annars rembutiken.se, som har ett stort sortiment, bra priser och snabb leverans. Jag betalade senast 49 kr i frakt för två kilremmar. Tips:Mät gärna remmarna enligt anvisningar hos RemButiken.Sverige AB.B Blondie2 skrev:
Behöver Du flatremmar finns t.ex. Jemtvulk i Brunflo AB. Häls, Åke B
Hej hennke söker rem till emco rex 2000 planhyvel om du har är jag intresserad.Hennke85 skrev:
Hej har du kvar en flatrem som passar en Emco Rex 2000 så köper jag gärna.Hennke85 skrev:
Med vänlig hälsning, Per-Erik i Avesta
Hobbysnickare
· Hanaskog
· 346 inlägg
Rem lagretB Blondie2 skrev:Söker remmar till en hyvel (EMKO-STAR) ca 1968.
[bild]
Vi har försökt få tag på remmar till denna förr och det slutade med att vi körde med O-ringar,men dom torkade ut och gick av..
Och nu när vi frågar på Järn handeln j´kan dom inte få tag på så stora O-ringar...
Remmarna är 28 cm långa och 5mm tjocka.
Nån som har nåt förslag var man kan få tag på remmar?