Byggahus.se

Rem till gammal Jonsered planhyvel

1. Skånelängan
    Medlem Nivå 8
  2. P
    Medlem · Nivå 13
    Det finns ett företag i Malmö — måste kolla upp namnet — som är bra på remmar. Daniel_N vet vilket jag tänker på.

Återkommer.
    //Ronnie

PS Den här frågan hör ju egentligen bättre hemma i forumet "Maskiner, verktyg och fordon", om du ber mod att flytta den dit får du säkert fler och bättre svar. DS

Redigerat 16 nov 2018 00:42
  3. Skånelängan
    Medlem Nivå 8
    Jag var lite kluven på var den skulle hamna. Som du säger i andra delen eller här där dem finns som använder denna typ av maskin.

Från en sak till en annan, kan man byta rubrik? Min telefon gillade tydligen inte ordet "rem" och skrev dem i rubriken istället när tråden skapades...

4. Immobil
    Medlem · Nivå 16
    Många gummiverkstäder säljer remmar. Ta med en av de hela remmarna, då får du rätt profil och storlek.

5. Daniel_N
    Moderator · Nivå 20
    Jag har köpt flatremmar av ammeraal beltech, har funkat bra men jag har inte så mkt att jämföra med.

• Laddar…
  6. P
    Medlem · Nivå 13
    Ber om ursäkt @Skånelängan, har alldeles glömt bort det här.

@Daniel_N: Jag tänkte på firman i Malmö där drivremmen till min riktoplan köptes. Det var ju du som hjälpte mig att beställa den.
    Å andra sidan kanske det inte spelar någon roll för TS om det är Kristianstad eller Mamö?

//Ronnie