3 810 läst ·
26 svar
4k läst
26 svar
Relationen mellan pris och kvalité på hantverkare-En spaning
2,3 h extra i månaden om smörgåsen i snitt kostar 10 kr och vi följer löneexemplet. Men det är rätt osannolikt, det finns biologiska mättnadsmekanismer som dämpar den där dagliga extrakonsumtionen av smörgåsar till frukost.P Putte 9497 skrev:
Det är en löjlig jämförelse och en som visar hur dålig koll du har.P Putte 9497 skrev:
- För det första så betalar företaget för de första 14 dagarna.
- Det betyder att min sjukskrivning belastar försäkringskassan från dag 15.
- Jag är sen inte garanterad hela min lön utan max 791 kr/dag dvs för 15 dagar = 11 865 kr.
- Nu får jag lön och betalar skatt även de första 14 dagarna vilket uppgår till cirka 6000kr.
- På de 11000kr ska det sedan betalas skatt också.
Så jag gissar på att en hantverkare behöver arbeta max 8 timmar om jag är sjukskriven en månad.
Om vi sedan jämför skaderisken mellan hantverkare och kontorsnissar så kan jag garantera att mina skattepengar oftare går åt till att betala för Hantverkares skador.
Faktan är ändå samma, jag håller hårt i mina pengar, gör bra efterforskningar för att inte bli lurad OCH håller hårt i de bra hantverkare jag har.
Räkna då på alla som är sjukskrivna. En annan aspekt som du även måste räkna med är om ditt arbete är skattefinansierad, arbete inom kommunen, landstinget, statenmathiash77 skrev:Det är en löjlig jämförelse och en som visar hur dålig koll du har.
- För det första så betalar företaget för de första 14 dagarna.
- Det betyder att min sjukskrivning belastar försäkringskassan från dag 15.
- Jag är sen inte garanterad hela min lön utan max 791 kr/dag dvs för 15 dagar = 11 865 kr.
- Nu får jag lön och betalar skatt även de första 14 dagarna vilket uppgår till cirka 6000kr.
- På de 11000kr ska det sedan betalas skatt också.
Så jag gissar på att en hantverkare behöver arbeta max 8 timmar om jag är sjukskriven en månad.
Om vi sedan jämför skaderisken mellan hantverkare och kontorsnissar så kan jag garantera att mina skattepengar oftare går åt till att betala för Hantverkares skador.
Faktan är ändå samma, jag håller hårt i mina pengar, gör bra efterforskningar för att inte bli lurad OCH håller hårt i de bra hantverkare jag har.
Tror du att hantverkare är de enda i Sverige som drar in skatt eller Var vill du komma med fisketuren?P Putte 9497 skrev:
För långtidssjukskrivningar inom olika branscher..
https://www.forsakringskassan.se/wp..._sjukfranvaro_olika_branscher.pdf?MOD=AJPERES
En hantverkare får själv dra in hela gäddan och betala halva i skatt.
En löntagare inom kommun, landsting eller stat får gäddan i näven av hantverkarens skatt och sedan betala halva i skatt.
På så vis måste två hantverkare dra upp två gäddor ur sjön för att kunna ge bidrag till den skattefinansierade arbetaren som i sin tur får behålla den ena halvan av gäddan utan att ens behöva fiska upp den
En löntagare inom kommun, landsting eller stat får gäddan i näven av hantverkarens skatt och sedan betala halva i skatt.
På så vis måste två hantverkare dra upp två gäddor ur sjön för att kunna ge bidrag till den skattefinansierade arbetaren som i sin tur får behålla den ena halvan av gäddan utan att ens behöva fiska upp den
Nu är du farligt nära politik och jag kommer inte ge mig in i fiskevård, fiskeutbildning, fiskepoliser och annat som behövs i en hälsosamt fiskeland då även fiskare blir sjuka och missköter sig!P Putte 9497 skrev:En hantverkare får själv dra in hela gäddan och betala halva i skatt.
På så vis måste två hantverkare dra upp två gäddor ur sjön för att kunna ge bidrag till den skattefinansierade arbetaren som i sin tur får behålla den ena halvan av gäddan utan att ens behöva fiska upp den![]()
Du har gått ifrån sakfrågan där jag inte anser det vara OK att någon vill överdebitera mig med 50% påslag när jag lätt kan se vad sakerna kostar..
Det var du som ledde in mig på detta otvetydiga spårmathiash77 skrev:Nu är du farligt nära politik och jag kommer inte ge mig in i fiskevård, fiskeutbildning, fiskepoliser och annat som behövs i en hälsosamt fiskeland då även fiskare blir sjuka och missköter sig!
Du har gått ifrån sakfrågan där jag inte anser det vara OK att någon vill överdebitera mig med 50% påslag när jag lätt kan se vad sakerna kostar..
Relationen mellan pris och kvalité är en svår nöt men givetvis ska man ha kvalité om man är beredd att betala för den. I annat fall får man nöja sig med fackmässigt
Klicka här för att svara