6 823 läst ·
19 svar
7k läst
19 svar
Rekommendationer på husleverantör
Det vore kul och kanske även bra att ni som skriver olika priser också specar vad som ingått i dom olika summorna.
Vi är också mitt uppe i att välja hus och har tagit in en massa olika offerter hit o ditt.
Vad tycker ni är en rimlig kostnad för entreprenaden när man bygger en 1plan hus(ca148)? jag fick en offert på ett hus vi gillade rätt mycket men entreprenaden var på 1,3milj nästan lika mycket som byggsatsen kostade och där är inte grund eller nått medräknat.
Mvh
Vi är också mitt uppe i att välja hus och har tagit in en massa olika offerter hit o ditt.
Vad tycker ni är en rimlig kostnad för entreprenaden när man bygger en 1plan hus(ca148)? jag fick en offert på ett hus vi gillade rätt mycket men entreprenaden var på 1,3milj nästan lika mycket som byggsatsen kostade och där är inte grund eller nått medräknat.
Mvh
Trädgårdsfixare
· Uppsala
· 16 inlägg
Bor också i ett Villa varm från 2011. Otroligt nöjd. Både med huset i sig, men kanske framförallt med dialogen och tillgängligheten hos dem när jag behövde råd under byggtiden (Gjorde allt utom stomresningen själv). Oslagbart att kunna ringa/maila och få ett vänligt bemötande och vägledning, direkt när man behöver det.L lat skrev:
Huset "ritade" vi själva och fick det precis som vi ville ha det.
Har enbart gott att säga om dom!
@daniel enberget
Gjorde på samma sätt själv.
Ritade själv, vilket inte alltid uppskattades (mina idéer som var så bra
), så vi fick kompromissa och köpte sedan stomrest.
Vi ska inte prata om killarna som kom med huset, backade med långtradare & släp ~300m upp på vår grusväg eftersom det inte fanns plats att vända på
För att inte prata om materialleveransen, mina snickare var lyriska när de tog i virket. Torrt & långsamvuxet. T.o.m jag kände & såg skillnaden på det som kom med leveransen och sånt som jag hittade på brädgården.
Japp, bara gott att säga.
Gjorde på samma sätt själv.
Ritade själv, vilket inte alltid uppskattades (mina idéer som var så bra
Vi ska inte prata om killarna som kom med huset, backade med långtradare & släp ~300m upp på vår grusväg eftersom det inte fanns plats att vända på
För att inte prata om materialleveransen, mina snickare var lyriska när de tog i virket. Torrt & långsamvuxet. T.o.m jag kände & såg skillnaden på det som kom med leveransen och sånt som jag hittade på brädgården.
Japp, bara gott att säga.
Klicka här för att svara