Reklamera målningen?

20k läst  51 svar

1. P
    Medlem Nivå 1
    Flyttat in i ett nybyggt hus där målning av utsidan ingick i köpet.
    Nu undrar jag vad ni tror om målningen som har gjorts, har dom fuskat eller vad kan dom ha gjort? Blaskat på för mycket färg som skapats bubblor? Så som det ser ut på bilden ser det ut över hela huset.
    Jag gissar på att den målning inte är ok iaf.
    Kan ju även tilläggas att de inte målad ändträt oxå, men det är en anmärkning som jag redan har gjort.

Mvh

2. Nyfniken
    Medlem · Nivå 16
    Var är bubblorna menar du?

3. P
    Medlem Nivå 1
    Bubblor som har spruckit och på så sätt blivit dessa "färgmissar". Jag vet inte, jag gissar bara.

4. Nyfniken
    Medlem · Nivå 16
    Skulle du kunna tänka dig att markera dem i bilden för jag förstår uppriktigt inte vad du menar.

5. S
    Medlem Nivå 11
    De blir sådär för att trä rör på sig. Inget att reklamera.

• Laddar…
  6. R
    Medlem · Nivå 7
    Är det skarven lockbräda bottenbräda som du är missnöjd med?

7. R
    Medlem · Nivå 9
    Ser heller inga bubblor. Eller är det där trät torkat som du menar ? I så fall helt normalt som det skrivits ovan.

8. P
    Medlem Nivå 1
    Bubblor som har spruckit, dvs färg överallt utom där bubblan var. Som att dom målat I direkt solsken.
    Det syns tydligt på bilden vad jag menar. Ska det verkligen se ut så efter några månader?

9. Nyfniken
    Medlem · Nivå 16
    Eftersom det bara är du som ser detta på bilden får du nog vara mer specifik.

• Laddar…
  10. R
    Medlem · Nivå 7
    Dina lockbrädor har kupat sig lite så att de inte ligger dikt an mot botten brädan.
    Kan man inte jobba in tillräckligt med färg i den glipan så blir det som på din bild.

Vill man undvika det så.....

Grova spik, grova spikreglar mindre än cc 60 mellan spik reglarna.....
    Men då kanske plankan spricker istället.

11. R
    Medlem · Nivå 7
    Är det stående dubbelfals panel?

12. H
    Medlem Nivå 6
    Jag tycker det ser bra ut. Vad målade dom med för fabrikat? Har dom målat en eller två gånger?

13. xerbee
    Medlem · Nivå 4
    Ringa gärna in problemet på bilden, tycker också det ser bra ut.

14. Bernieberg
    Renoverare · Nivå 15
    Det blir sådär lite tråkigt när det finns springor som är för stora för att färgen ska fylla upp ordentligt men för små för att ingen färg alls ska sätta sig. Problemet blir speciellt tydligt med ljusa kulörer. Är man överambitiös kan man dra en sträng målarfog. Färgen spricker typiskt ändå upp men man slipper de mörka skuggorna som blir annars. Håller själv som bäst på att måla om till vitt och kämpar mot dessa skuggor. Ditt resultat är nog vad man kan förvänta sig.

15. garvin
    Medlem Nivå 3
    Är nog inget fel på målningen. Är troligen trävirket som torkat.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: