Hej.
Skulle behöva få lite input i vad jag kan förvänta mig kring, vad jag anser, är en skada på min bänkskiva som jag beställde i samband med ett KVIK-Kök som är gjort i Maj 2023.
På den bifogade filen så ser ni att det blivit som en kant, lite upphöjd, som skiljer sig rejält från resterande bänkskivan. Det ser ut som det blivit något förhöjd från den underlimmade diskhon och det ser framförallt riktigt bedrövligt ut men börjar också bli en liten förhöjning när man känner om man stryker med fingret. Det är just nu rätt rejält i kanten men det börjar också bli en "linje" som går längst diskhon (åt höger) och det kommer nog bara bli värre med tiden.
Det här har blivit mer påtagligt sista månaden och innan dess inte märkts någonting. Skulle säga jag har bra koll då jag är noggrann och "nojig" över nya saker som jag alltid försöker bevara med perfektion.
Det ska också tilläggas att denna kant inte finns på något annat av hörnen på diskhon utan enbart på det som syns på bilden.
Är detta något jag ska förvänta mig redan efter 1,5 år och är det något som kommer bli värre med tiden?
Tack för svar på förhand.
Skulle behöva få lite input i vad jag kan förvänta mig kring, vad jag anser, är en skada på min bänkskiva som jag beställde i samband med ett KVIK-Kök som är gjort i Maj 2023.
På den bifogade filen så ser ni att det blivit som en kant, lite upphöjd, som skiljer sig rejält från resterande bänkskivan. Det ser ut som det blivit något förhöjd från den underlimmade diskhon och det ser framförallt riktigt bedrövligt ut men börjar också bli en liten förhöjning när man känner om man stryker med fingret. Det är just nu rätt rejält i kanten men det börjar också bli en "linje" som går längst diskhon (åt höger) och det kommer nog bara bli värre med tiden.
Det här har blivit mer påtagligt sista månaden och innan dess inte märkts någonting. Skulle säga jag har bra koll då jag är noggrann och "nojig" över nya saker som jag alltid försöker bevara med perfektion.
Det ska också tilläggas att denna kant inte finns på något annat av hörnen på diskhon utan enbart på det som syns på bilden.
Är detta något jag ska förvänta mig redan efter 1,5 år och är det något som kommer bli värre med tiden?
Tack för svar på förhand.
LaminatBirgitS skrev:
Fan också, inte tänkt att ta bild från ”andra” sidan men ser ju nu när jag tog bilden det ser ut som en spricka där fukten kommit in?
Detta kan väl knappast vara okej efter 1,5 år?
KVIK skriver på sin hemsida att det är 5 års garanti på bänkskiva
Vad sa de när du pratade med dem?R tonii.johansson skrev:
Det brukar ge snabbare respons än skriva här 😊
Jaha.... Fattade inte. Skivan köptes alltså med spricka? Som blivit synlig först nu.
Reklamera.... Tillverkare vill väl inte ha dålig reklam.
Så varför inte kontakta säljaren direkt i stället för att skriva här?
Reklamera.... Tillverkare vill väl inte ha dålig reklam.
Så varför inte kontakta säljaren direkt i stället för att skriva här?
När jag fick skivan såg så fanns inte den kanten som har bildas och som blivit synlig nu.H Hybro skrev:
Har kontaktat dom, som hänvisat mig vidare till tillverkaren som dock inte haft "tid" än att komma och kolla så avvaktar svar när de har tid för att komma och kolla.
Skrev här för att se om det är någon annan som varit med om något liknande och kunde ge råd.
Har bytt skivor för två år sedan i köket.
Blir det avvikelser så tar jag det direkt med säljaren och förväntar mig kompensation för arbetskostnader och nytt material om det blir problem inom garantitiden.
Inget jag skriver om på ett sånt här forum.
Förstå mig rätt.... Ju mindre Du syns på nätet... Ju lättare går det.
Blir det avvikelser så tar jag det direkt med säljaren och förväntar mig kompensation för arbetskostnader och nytt material om det blir problem inom garantitiden.
Tack för svar.H Hybro skrev:Har bytt skivor för två år sedan i köket.
Det är ju irrelevant vad tillverkaren säger. Du har köpt skivan av KVIK, dom får väl diskutera bäst dom vill med sin tillverkare.R RunesRäka skrev:
Tycker inte man kan se någon tydlig skada som du orsakat som skulle kunnat orsaka vatteninträngningen. Troligtvis är det således slarv i produktionen.
När vi bytte kök i lägenheten 2010 satte vi in en motsvarande IKEA-skiva med underlimmad ho. Den gjorde precis likadant, men det tog bara några veckor och de där knölarna började som knappt synliga och blev dryga mm höga efter några veckor.
IKEA bytte skivan utan krångel och skickade hantverkare att utföra bytet.
IKEA bytte skivan utan krångel och skickade hantverkare att utföra bytet.