P
Vad tror ni om att reklamera dessa skador efter 6 år ?
Lådfronter i en köksö utan vare sig vatten eller vitvaror där färgen spruckit upp. Man ser att det är väldigt tunnt lager med färg på kanterna. Köksö med träbänkskiva och vita lådfronter med sprucknare färg och tunnt lager färg på kanterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sprucken färg på köksöns lådfrontkanter, tunna färglager synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad köksö lådfront där färgen spruckit och visar tunna lager på kanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kökslådfront med sprucken och skadad vit färg på kanten vilket visar ett tunt lager färg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P
Ja de hävdar ju 25 års garanti så det kan vara värt att prova. Lådfronterna sitter ju inte direkt utsatta som vid tex. Sopskåp eller diskmaskin så jag tycker att skadorna är lite märkliga.
 
Blodsoppen
T tergo skrev:
du kan ju testa deras 25 år garanti
koek_garanti_febr2019.pdf (ikea.com)
Hejsan! 2008 satte vi in ett Ikeakök. Efter tre fyra år började det komma sprickor i lacken. Utan något som helst problem ersatte Ikea oss med nya fronter. Något år senare kom det sprickor på fler ställen, samt att färgen på krönlisterna hade gulnat. Färgen på luckor och lådor var fortfarande fin. Efter kontakt med Ikea visade det sig att den köksmodellen utgått, tror den hette faktum. Istället gick vi med om ekonomisk kompensation på 40000 och ingen vidare garanti gällde. Vi tog dom 40000 och har inga problem att leva med lite gulnade lister och någon spricka. Så ja rycker du ska göra en reklamation.
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
P
Har nu gjort en reklamation på 4 lådfronter så får vi se vad de svarar.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
P
Inga problem. Fick 4 nya samt köpte en som jag själv skadat.
Bra kundservice från IKEA.
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
P Peter_K skrev:
Inga problem. Fick 4 nya samt köpte en som jag själv skadat.
Bra kundservice från IKEA.
Vad roligt för dig. Man ska inte dra sig för att klaga.
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
P
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Vad roligt för dig. Man ska inte dra sig för att klaga.
De håller 25 års garanti så jag har 18 år till på mig :)
 
P Peter_K skrev:
Vad tror ni om att reklamera dessa skador efter 6 år ?
Lådfronter i en köksö utan vare sig vatten eller vitvaror där färgen spruckit upp. Man ser att det är väldigt tunnt lager med färg på kanterna.[bild] [bild] [bild] [bild]
Hej Peter,
Vet att det här var länge sen du fick en bra lösning på ditt problem men just nu vill inte Ikea ta upp mitt identiska problem. En fråga, hur gjorde du, tog luckorna under armen:-) och åkte till Kungens Kurva?

Mvh Ola Tyresö
 
P
Nej jag tog några bra bilder och bifogade till reklamationen.
 
P
KSC-20831046
 
P Peter_K skrev:
KSC-20831046
Helt suveränt!! Tack!
 
sysmali
O Ola Tyresö skrev:
Hej Peter,
Vet att det här var länge sen du fick en bra lösning på ditt problem men just nu vill inte Ikea ta upp mitt identiska problem. En fråga, hur gjorde du, tog luckorna under armen:) och åkte till Kungens Kurva?

Mvh Ola Tyresö
När köpte du dina luckor? 25 års garanti?

Borde vara svårt för Ikea att slingra sig ur sitt ansvar.
 
sysmali sysmali skrev:
När köpte du dina luckor? 25 års garanti?

Borde vara svårt för Ikea att slingra sig ur sitt ansvar.
Hej,
Fick det svar jag behövde så just det här gamla fallet är avslutat.
 
sysmali
O Ola Tyresö skrev:
Hej,
Fick det svar jag behövde så just det här gamla fallet är avslutat.
För tråden och andra med samma problem får du gärna svara om du vill?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.