P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 911 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 911 inlägg
Vad tror ni om att reklamera dessa skador efter 6 år ?
Lådfronter i en köksö utan vare sig vatten eller vitvaror där färgen spruckit upp. Man ser att det är väldigt tunnt lager med färg på kanterna.
Lådfronter i en köksö utan vare sig vatten eller vitvaror där färgen spruckit upp. Man ser att det är väldigt tunnt lager med färg på kanterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hejsan! 2008 satte vi in ett Ikeakök. Efter tre fyra år började det komma sprickor i lacken. Utan något som helst problem ersatte Ikea oss med nya fronter. Något år senare kom det sprickor på fler ställen, samt att färgen på krönlisterna hade gulnat. Färgen på luckor och lådor var fortfarande fin. Efter kontakt med Ikea visade det sig att den köksmodellen utgått, tror den hette faktum. Istället gick vi med om ekonomisk kompensation på 40000 och ingen vidare garanti gällde. Vi tog dom 40000 och har inga problem att leva med lite gulnade lister och någon spricka. Så ja rycker du ska göra en reklamation.T tergo skrev:
Hej Peter,P Peter_K skrev:
Vet att det här var länge sen du fick en bra lösning på ditt problem men just nu vill inte Ikea ta upp mitt identiska problem. En fråga, hur gjorde du, tog luckorna under armen
Mvh Ola Tyresö
När köpte du dina luckor? 25 års garanti?O Ola Tyresö skrev:
Borde vara svårt för Ikea att slingra sig ur sitt ansvar.
Klicka här för att svara