2 695 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Regnbågsfärgat vatten toalettstol
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är väl uppenbart att du har något som lämnar en tunn oljehinna ibland.
Dock inte din brunn skulle jag tro.
Snarare pumpen eller hydroforen som läcker en droppe olja då och då.
Dock inte din brunn skulle jag tro.
Snarare pumpen eller hydroforen som läcker en droppe olja då och då.
Grävda brunnar har ofta ett lågt pH-värde vilket kan ge korrosion på ledningsnätet, vvb och dyl. Kan vara så enkelt.
Har man kopparledningar uppstår det ofta en lätt grön rand längsbacksidan av stolen.
Alt. Att kopplingarna får en grön/vit ärgning som man ibland kan se på bilbatterier.
Har man kopparledningar uppstår det ofta en lätt grön rand längsbacksidan av stolen.
Alt. Att kopplingarna får en grön/vit ärgning som man ibland kan se på bilbatterier.
Toaletterna används oftast lika mycket men i perioder änvänds omnämnd toalett något mindre. Handlar om max en dag då.
En pump vvb el dyl borde ge fenomenet på fler ställen.
Provat fylla handfat och badkar med lite vatten över nätter utan resultat.
Det här med rör och kopplingar tycker jag själv verkar rimligast. Men har inte varit med om denna effekten tidigare.
Det känns egentligen inte särskilt viktigt men jag blev nyfiken och tänkte se om någon visste anledning rakt av.
Tack för svaren.
En pump vvb el dyl borde ge fenomenet på fler ställen.
Provat fylla handfat och badkar med lite vatten över nätter utan resultat.
Det här med rör och kopplingar tycker jag själv verkar rimligast. Men har inte varit med om denna effekten tidigare.
Det känns egentligen inte särskilt viktigt men jag blev nyfiken och tänkte se om någon visste anledning rakt av.
Tack för svaren.
Klicka här för att svara