6 800 läst ·
15 svar
7k läst
15 svar
regler för indragning av vattenrör i väggen.
Sida 1 av 2
Det är OK att montera en duschblandare hur högt/lågt som helst. Kravet är att det ska vara minst 6cm fritt till vägg/golv för att tätskiktet ska kunna bli godkänt.
Och nu får du stilla min nyfikenhet om vad du har tänkt dig att göra!
Och nu får du stilla min nyfikenhet om vad du har tänkt dig att göra!
Ja, Krille. Jag tänkte kasta ut ångduschkabin efter mycket strul och sätta vanliga glasdörrar. Rören kommer ut från väggen i sin höjd på ca 40 cm från golvet. Ville bara kolla om jag måste dra om rören (Pax). Tack för svaret
träregel bakom skivan som utgör vägg. används för att få fäste till skruvarna som blandare och duschstång ska skruvas i.
Nuförtiden sätts även plywoodskivor bakom för att få universalt fäste över hela väggen.
Nuförtiden sätts även plywoodskivor bakom för att få universalt fäste över hela väggen.
Då är det ju bara att gå med utanpåliggande kromrör och blandarfäste... i rätt höjd 
Antar att det är en korrekt tätsiktsanslutning mot rören idag. Det kommre bli ytterst viktigt nu eftersom de kommer vara vattenbejutna id dusch.
Antar att det är en korrekt tätsiktsanslutning mot rören idag. Det kommre bli ytterst viktigt nu eftersom de kommer vara vattenbejutna id dusch.