3 189 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Regla upp innervägg. Limma i taket
Hejska regla en innervägg.
Taket är gips på gles.
Den övre regeln kan man limma den ist för att skruva genom gipsen och riskera att det knäcks/spricker?
Vad för lim kan man använda eller är det dålig idé?
Taket är gips på gles.
Den övre regeln kan man limma den ist för att skruva genom gipsen och riskera att det knäcks/spricker?
Vad för lim kan man använda eller är det dålig idé?
Tycker det låter som en dålig idé även om det kanske fungerar.
Beroende på hur glesen är satt så hade jag antingen letat efter glesen och skruvat i den eller om den är satt åt andra hållet skurit bort gipset där väggen ska gå och skruvat i det som glesen sitter i.
Beroende på hur glesen är satt så hade jag antingen letat efter glesen och skruvat i den eller om den är satt åt andra hållet skurit bort gipset där väggen ska gå och skruvat i det som glesen sitter i.
Grejen är att det är en vägg som reglad upp intill en befintlig innervägg. Det är för att göra den befintliga väggen tjockare och för att kunna dra rör och nätverk.P pjkw skrev:
Den befintliga väggen är 45*45 och väldigt dåligt byggt i min mening med pappremsor som styvar upp den och vill inte gå på och hålla på med den då det börjar synas i rummet på andra sidan, lättare att regla upp en intill. 70tals prefab hus med tunna dåliga innerväggar.
Men kanske tar och försöker skruva genom gips och gles försiktigt.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Regla upp innerväggar innan man gipsar undertaket?
Byggmaterial & Byggteknik -
Utmaning med att regla upp ny innervägg
Hur regla upp innerväggar i Y-form
Förbereda för elektriker i uppreglad innervägg
El -
Problem att regla upp innervägg, elementrör ivägen.
Byggmaterial & Byggteknik