Jag skall regla upp så det blir 30cc inför badrums bygge.
45*95reglar.
Men dom nya reglarn är lite skeva....:mad:
Så jag tänkte kapa dom lite från 95mm till 85-90mm!:confused:
Det skall väl inte spela så stor roll för styvheten!???
Vill inte att det skall hända nått i framtiden när det ligger i spänn....:)
 
lär knappast göra någon större skillnad för styvheten... förvisso sitter de kanske i en innerväg och är skruvade från båda håll via gips osv och det kan ju låsa den lite extra, vilket bler värre om det är en bit i från. Dock har jag svårt att se att det ska vara några problem för dig.

Har lite liknande problem med mina 95:or. Köpte ett jättelass på nästan 1000 m i 5,40 längder. Finns bra många skruvade. På vissa väggar kompletterar jag med en och annan kortling för att raka upp dem.
 
Mina reglar är som "pilbågar" men inte så farligt skeva annars....(skrev fel innan)
Spikade eller skruvade du???
Tänkte kombinera...
Mycket skruv kan det väl spricka i ändarna!???
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.