Hej!

Jag är i tagen att regla upp en vägg i ett litet kök i en gammal torparstuga. Stugan är i timmer med lerklinade väggar. Anledningen till att jag vill regla upp där köket ska monteras är därför att väggen är både vågig och sned. Den lutar inåt mot golvet.

Jag har en fråga gällande avloppet. Som ni ser på bilden så sitter avloppet någon meter till höger om själva vattenledningarna. Anledningen är att en byggare vi hade glömde bort att sätta in avlopp bredvid vattenledningarna. En ny byggare fick komma och koppla det nya avloppet på badrummet som ligger bakom denna vägg. Så nu när jag vill regla upp köksväggen så måste jag ju ta hänsyn till avloppsröret som ska gå längs väggen fram till vattenledningarna. Det är ju vid dom som diskhon ska stå.

Hur ska jag tänka här? Vad bör jag tänka på? Tips? Tack på förhand! 😃👍

• Kök med trägolv och gammal eldstad, synlig avloppsrör mot en lerklädd vägg, förberedelser för att regla upp väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan inte dra avloppet i den nya väggen?

BirgitS
Om köket har normalhög sockel, till skillnad från Ikeas mycket låga sockel, så kan man dra avloppsrören under skåpstommarna och bakom sockeln.

Eller gör bänken 70 djup så har du plats bakom och mer arbetsyta

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.